گفت وگو با مدیر گروه تهران و شهروندی شبكه پنج

تلویزیون در جست وجوی چهره های جدید برای اجرا

تلویزیون در جست وجوی چهره های جدید برای اجرا

به گزارش سلامت مدیر گروه «تهران و شهروندی» شبکه پنج سیما با اعتقاد بر این که بسیاری از گزارشگران و مجریان فعلی، استانداردهای لازم را ندارند، درباره ی دلیلهای غیبت برخی مجریان مطرح در تلویزیون به اظهار نظر پرداخت و در عین حال هشدار داد: آنانی هم که توانمندی های منطبق با استانداردها را دارند ممکنست در بستر برخی برنامه های نامتوازن و برخی سیاست های حاکم بر یک شبکه، کیفیت اجرایشان تنزل یابد.


مرتضی عمادی در گفتگو با ایسنا درباره ی نقش اثرگذار مجری در برنامه های شاخص تلویزیونی و تأثیر مجریان باسابقه ای که در قاب تلویزیون کمرنگ شده یا کنار گذاشته شدند، اظهار نمود: پاسخ این سوال را باید مدیران ارشدتر بدهند، هرچند بعضی از گزارشگران و مجریان ما استانداردهای لازم را ندارند و آنانی هم که توانمندی های منطبق با استانداردها را دارند، امکان دارد در بستر برخی برنامه های نامتوازن و برخی سیاست های حاکم بر یک شبکه، کیفیت اجرایشان تنزل یابد.
وی درباره ی علل غیبت برخی مجریان باسابقه در تلویزیون اظهار نمود: یکی از علل می تواند این باشد که آن مجری قدیمی فضا را برای حضورش در رسانه آماده نمی بیند. علت دیگر این که مجری موقعیت برایش فراهم است اما خودش را بروزرسانی نکرده است و در همان فرم اجرای قدیمی اش مانده است و در نتیجه مورد توجه برنامه ساز موفق امروزی قرار نمی گیرد. دلیل سوم هم این است که برنامه سازهای امروزی به دنبال چهره های جدیدترند، تا ستاره هایی جدید در سپهر رسانه به مخاطب معرفی کنند.
سه «میم» لازم برای ساخت یک برنامه چالشی و مخاطب پسند
عمادی درباره ی برنامه چالشی «تهران بیست» و ضرورت افزایش ساخت چنین برنامه هایی در تلویزیون هم اظهار نمود: برنامه های گفتگو محور در صورتی جذاب تر و موثرتر خواهند بود که سه «میم» را رعایت نمایند. میم اول (موضوع) است؛ یعنی انتخاب درست موضوعِ منطبق با دغدغه جامعه. میم دوم (مهمان) است؛ یعنی انتخاب درست و هوشمندانه میهمان و میم سوم (مجری)؛ یعنی مجری خوبی که بتواند به درستی مباحث پیرامون مبحث را بر روی میز گفتگو با میهمان مدیریت کند. این سه مولفه می تواند باعث شاخص شدن یک برنامه گفتگو محور شود. برنامه «تهران بیست» از جهاتی کوشیده سه پارامتر را داشته باشد، هر چند در مواردی ضعیف تر و در جاهایی موثر عمل کرد.
شمایل «تهران بیست » پس از ۲۶ سال
این مدیر تلویزیونی درباره ی مجریانی که تابحال «تهران بیست» را اجرا کرده اند و همینطور نقش تعیین کننده مجری در ساخت چنین برنامه هایی اظهار نمود: نمی توان گفت «تهران بیست» برنامه مجری محور است. این برنامه بیشتر مسئول محور است که مطالبات مردم را روی میز گفتگو با مسؤلان به اشتراک می گذارد و مسؤلان باید پاسخ دهند. البته در این که مجری در این برنامه اثرگذار است شکی نیست. اگر بگوییم کدام یک از مجریان در این ۲۶ سال که برنامه پخش شده موثرتر بودند، هر کدام به نوبه ی خود تاثیرشان را داشتند. حال امکان دارد برنامه در مقطعی برجسته تر باشد، به این علت که در بستری از زمان بوده که تکنولوژی پیشرفت چشم گیری داشته و تبادل اطلاعات، تبادل ویدئو، تبادل نظرات و تبادل گفت و گوها در بستر فضای مجازی نسبت به ۱۰ سال قبل یا ۲۰ سال قبل و یا حتی ۵ سال قبل خیلی بیشتر شده است؛ ازاین رو طبیعی است که برش هایی از برنامه را به علت گستردگی فضای مجازی ببینید و نقش مجری و تأثیر برنامه، خودش را نشان می دهد؛ ازاین رو به فراخور موقعیت زمان، حوادث زمان، رخدادهای زمان و سیاست های حاکم بر رسانه، آدم ها، شخصیت ها، مجری، میهمان و مبحث برنامه ضعیف یا قوی می شوند.
وی در عین حالا تصریح کرد: «تهران بیست» در کنار برنامه های هم رویکرد خودش، جلوتر به نظر می آید به این علت که پارامتر مجری خوب، میهمان خوب و مبحث خوب را تا آنجایی که مقدور بود رعایت کرده و اغلب به مسائلی می پردازد که دغدغه ی مردم و جامعه است.
عمادی


منبع:

857
5.0 / 5
1400/10/22
22:41:00
تگهای خبر: استاندارد , تكنولوژی , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
سلامت