وزارت بهداشت اخطار داد خطر فاسد شدن غذاهای نذری در گرمای هوا

وزارت بهداشت اخطار داد خطر فاسد شدن غذاهای نذری در گرمای هوا

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نسبت به خطر فساد غذای نذری در گرمای هوا گوشزد نمود.


محسن فرهادی، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برنامه های نظارتی این وزارت خانه در روزهای سوگواری اظهار داشت: بخش عمده فعالیتهای کارشناسان بهداشت محیط در این ایام بر پایه آموزش، مشاوره و پیشگیری خواهد بود، اما در مواردی که سلامت عزاداران در معرض خطر باشد، اقدامات موردنیاز برای پیشگیری از توزیع مواد غذایی ناسالم صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی در تهیه و توزیع غذا و نوشیدنی های نذری، اضافه کرد: در فصل گرما، نگهداری نامناسب غذا خصوصاً غذاهای پروتئینی مانند غذاهای حاوی گوشت و مرغ می تواند خطر مسمومیت غذایی را افزایش دهد.

فرهادی افزود: در حالی که دمای هوا بالای ۳۵ درجه است، سفارش می شود زمان انتقال و توزیع غذا حداکثر یک ساعت باشد و در مناطق با دمای پایین تر، این زمان می تواند تا حدود دو ساعت افزایش پیدا کند، اما طولانی تر شدن این پروسه می تواند موجب فساد مواد غذایی و افزایش احتمال بروز مسمومیت شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همین طور اظهار داشت: تا حالا گزارشی از تخلف در زمینه عرضه محصولات گوشتی و مرغی در این ایام دریافت نشده است، اما امکان دارد برخی موارد به سبب بی توجهی یا شرایط محیطی مانند گرمای هوا، موجب کاهش کیفیت و سلامت غذا شود.

وی ضمن اشاره به سفارش های بهداشتی برای هیات ها و مراکز توزیع نذری اظهار نمود: هماهنگی های درون بخشی و برون بخشی انجام شده و تمرکز اصلی بر ارایه مشاوره و پیشگیری است تا غذای نذری در شرایط ایمن به دست مردم برسد.



منبع:

5
5.0 / 5
1405/04/02
10:34:09
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , سلامت , كارشناس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
لینک دوستان سلامت
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

سلامت