حریرچی:

تمركز وزارت بهداشت بر كنترل موج كرونا در سیستان و بلوچستان خواهد بود

تمركز وزارت بهداشت بر كنترل موج كرونا در سیستان و بلوچستان خواهد بود

به گزارش سلامت ایرنا- معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: هیچ کمبودی در حوزه امکانات بهداشتی و درمانی برای مردم سیستان و بلوچستان نخواهیم گذاشت و تمرکزمان در وزارت بهداشت بر کنترل موج کرونا در این استان خواهد بود.



به گزارش سلامت به نقل از ایرنا ایرج حریرچی روز پنجشنبه در ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هدف مهم ما از سفر به این استان ابتدا تشکر از اقداماتی است که در دوره اخیر و چند هفته گذشته شاهد انجامش باتوجه به افزایش موج کرونا بودیم؛ است.
وی اضافه کرد: سیستان و بلوچستان به سبب اقدامات مناسبی که در آن انجام شد و نیز به جهت خصوصیات اقلیمی و جغرافیایی که در آن وجود دارد خوشبختانه در ۱۷ ماه گذشته گرفتار موج سنگین کرونا نشده بود و موارد دیگری که در استانهای درگیر داشتیم در این استان شدت چندانی نداشت.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد: هنر اصلی آنست که تا زمان واکسیناسیون ابتلاها را در حوزه کرونا به تأخیر بیندازیم تا با انجام واکسیناسیون ایمنی لازم شود و هر چقدر تا آن زمان این بستری ها را عقب بیندازیم موفق تر خواهیم بود.
وی اشاره کرد: ما هیچ کمبود بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان نداریم و هر موضوعی باشد آنرا تامین و به استان تحویل خواهیم داد و اگر تعداد تخت های بیمارستانی این هشت سال اخیر را با گذشته مقایسه نماییم روند فزاینده ای در آن قابل مشاهده می باشد.
حریرچی با اعلان اینکه حق مردم سیستان و بلوچستان این است که از بالاترین و بهترین امکانات بهره مند باشند اظهار داشت: این تجربه اولین موج شدید در این استان بوده بسیاری از استانهای ما در سال ۹۸ یا آبان و تیر ۹۹ این مساله را تجربه کردند و باید گفت برای مقابله با بحران اولین موضوع وحدت کلمه است.
وی بیان کرد: باید همگی با تمام قوا با همدیگر بوده و با هم متحد باشیم تا حتی یک انسان ۹۰ ساله که سرطان هم دارد به خاطر کرونا فوت نکند و اگر کسی در این حالت فوت کند ما پاسخگو هستیم همه با هم یکی شویم و موضوع کرونا را حل نماییم.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که بحث استفاده از ماسک و رعایت پروتکلهای بهداشتی سیستان وبلوچستان در چند هفته گذشته از متوسط کشوری پایین تر بوده اشاره کرد: مسئولان مذهبی، استانی، فرهنگی و ذی نفوذ باید دراین زمینه موثر و برای این مهم راهکارهای موضعی و محلی انتخاب گردد.
وی با اشاره به این که هنوز هم چاره کرونا پیشگیری است اشاره کرد: باید نهایت اهتمام مان را نماییم که موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در بیمارستان و خارج بیمارستان کم نماییم و اگر کسی در خانه فوت یا وقتی بدحال وارد بیمارستان می شود این مساله تقصیر ما هست که نتوانستیم آگاهی دهیم.
حریرچی اشاره کرد: در بیمارستان ها قدم نخست این است که درمان سرپایی را فعال نماییم ما نمی دانیم که این پیک و این موج کرونا به کجا می رسد ولی برای بدترین شرایط خودمان را باید آماده نماییم و هر چه زودتر درمان سرپایی را انجام و مردم را و آنهایی که در خانه می توانند بمانند مدیریت برایشان صورت گیرد.
وی با اعلان اینکه مراکز ۱۶ ساعت توسعه می یابد و تست هایی که گرفتیم از ۲ هزار و ۳۰۰ مورد روز گذشته هم اینک به سه هزار مورد خواهد رسید برای اینکه تنها چیزی که صرفه جویی ندارند انجام تست کروناست اظهار داشت: باید حداکثر مانع را برای ورود غیرقانونی اتباع انجام و با مسئولان وزارت خارجه صحبت نماییم و آنهایی که وارد می شوند باید در مکان هایی حتما قرنطینه شوند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مردم نگران هیچ کمبودی نباشند باتوجه به خاصیت بالای سرایت پذیری ویروس این مهم شدیداً در سیستان و بلوچستان درحال افزایش است که امیدواریم این مشکل را در هفته های آتی در این استان کنترل و پایین ترین میزان مشکلات را داشته باشیم.
وی اشاره کرد: به جهت اینکه ایمنی جمعی را در سیستان و بلوچستان برای ویروس کرونا افزایش دهیم باید واکسیناسیون افزایش یابد و دراین زمینه باید گفت با اهمیت ترین وظیفه دینی، ملی و اخلاقی ما انجام واکسیناسیون خواهد بود.
حریرچی بیان کرد: هر کسی که به آن واکسن عرضه می شود آنرا تزریق کند تا بتوانیم به زندگی طبیعی برگردیم ؛ تنها راه خروج از بحران کووید انجام گسترده واکسیناسیون است که اقدامات مناسبی در استان درحال انجام بوده و با انجام این اقدامات پیشگیرانه میزان مبتلاشدن و مرگ و میر کاهش و از بحران خارج می شویم.

وی اشاره کرد: دست همه مردم سیستان و بلوچستان را می بوسم، از آنان تقاضا دارم تا ۲ هفته آتی دستورالعمل های بهداشتی را با حداکثر میزان رعایت نمایند و به سفارش های مسئولان استانی و بهداشتی گوش فرا دهند تا این بحران عبور نماییم.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن یک هزار و ۱۹۰ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۷ هزار و ۱۱۰ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی شهری اظهارداشت: با فوت ۱۴مورد جدید شمار فوتی های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک هزار و ۶۰۹نفر رسید.

وی با اعلان اینکه ۶۳۲ بیمار حاد تنفسی و ۳۵۰مبتلا به کرونا در بیمارستان های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند اضافه کرد: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت نمایند.



منبع:

658
5.0 / 5
1400/04/10
22:42:28
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
سلامت