سخنگوی سازمان انتقال خون مطرح كرد؛

وضعیت گروه های خونی در كشور

وضعیت گروه های خونی در كشور

سخنگوی سازمان انتقال خون، در رابطه با تازه ترین وضعیت اهدای خون و گروه های خونی در كشور، توضیحاتی ارائه داد.



بشیر حاجی بیگی، در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت اهدای خون در سه ماهه اول سال ۹۹ اشاره نمود و اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال، ۴۴۴ هزار واحد خون کامل از اهدا کنندگان دریافت شد.
وی با اشاره به اینکه ۲۱ درصد خون و فرآورده های خونی اهدایی در بیمارستان های استان تهران مصرف می شود، اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال، ۶۷ هزار و ۳۹۹ نفر از هموطنان برای نخستین بار به مراکز انتقال خون در کشور مراجعه کردند.
حاجی بیگی به مشارکت بانوان در اهدای خون اشاره نمود و اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال، ۲۲ هزار و ۸۰۷ نفر از بانوان کشور خون اهدا کردند.
سخنگوی سازمان انتقال خون، با اشاره به رشد یک درصدی مشارکت بانوان در اهدای خون، اضافه کرد: سهم بانوان از اهدای خون در کشور به ۵.۲ درصد افزایش یافته است.
حاجی بیگی، به وضعیت گروه های خونی اشاره نمود و اظهار داشت: ۳۴ درصد از خون های اهدایی سهم گروه خونی O مثبت است و تنها یک درصد مربوط به گروه خونی AB منفی است.
وی همین طور به وضعیت سنی اهداکنندگان خون در کشور اشاره نمود و اضافه کرد: ۵۰ درصد اهدا کنندگان خون در کشور بین سنین ۳۱تا ۴۵ سال، ۲۴ درصد بین سنین ۴۶ تا ۶۰ سال، ۳ درصد بین ۲۰ تا ۱۸ سال و ۲۳ درصد نیز در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال قرار دارند.



منبع:

1648
5.0 / 5
1399/04/18
14:06:32
تگهای خبر: بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
سلامت