رییس سازمان اورژانس كشور:

۶۲۰۰ نفر از كادر اورژانس كرونا گرفتند

۶۲۰۰ نفر از كادر اورژانس كرونا گرفتند

به گزارش سلامت رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: از زمان شیوع کووید 19در کشور(اسفند 98) تا به امروز 9 نفر از پرسنل اورژانس بر اثر مبتلاشدن به کرونا شهید شده و 6200 نفر هم به این ویروس مبتلا شدند و بهبود یافتند.


به گزارش سلامت به نقل از ایرنا، پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این مطلب را عنوان نمود و اضافه کرد: از سال قبل تا کنون ۱۷۰ پایگاه جدید به سیستم اورژانس کشور اضافه شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در قالب گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا در کشور اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی، ۱۴۰ هزار تخت هتل، مهمانسرا و خوابگاه های شیک و مجهز در کشور برای خدمات رسانی به بیماران کرونائی آماده شد.
رئیس سازمان اورژانس کشور توضیح داد: تا به امروز شکایت و عدم نارضایتی از خدمات اورژانس ۱۱۵ در یکسال گذشته از خدمات رسانی به بیماران کرونائی از طرف مردم نداشته ایم و پرسنل و تکنسین های اورژانس خدمات ویژه ای را به شکل گسترده و فعال برای مردم انجام داده اند.
کولیوند اظهار داشت: از سال قبل تا کنون تعداد بالگردها اورژانس ۱۱۵ به ۴۷ فروند افزایش یافته و قرارداد خرید یکهزار موتورلانس بسته شد که به زودی به ناوگان اورژانس اضافه خواهد شد، همین طور قرارداد خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس را هم با شرکت ایران خودرو دیزل را منعقد کردیم که طی روزهای آینده رسماً اعلام و تا سه یا چهار ماه آتی به ناوگان اضافه می شود.
وی تصریح کرد: راه اندازی اورژانس ریلی و دریایی از خدمات ویژه و اولیه ای بود که در سال قبل در روزهای عید غدیر خم انجام و عملیاتی شد.
رئیس سازمان اورژانس کشور توضیح داد: حالا ۳۰ درصد ظرفیت دانشگاه های فوریت های پزشکی را خانم ها می سازند که این اولین گروه اورژانس بانوان است که به ظرفیت تکنسین های اورژانس ۱۱۵ اضافه خواهد شد. جذب نیروی انسانی با حدودا تعداد ۵۳۰۰ نفر در آزمونی که ۲۴ بهمن برگزار می گردد نیز در کارهای اورژانس قرار گرفته است.
وی درباب کارهای اورژانس ۱۱۵ در مقابله با بیماری کرونا نیز اضافه کرد: در کرونا کارهای گسترده منحصر به فردی اورژانس داشته که دیسپچ(مرکز رادیویی) خودرا داشت و بعنوان مسئول قرارگاه پشتیبانی شهید سلیمانی پیگیری های لازم انجام و در حدود ۹ سرفصل و اقدام ویژه برای خدمات کرونا انجام شده است.
کولیوند اظهار داشت: در سال قبل خوشبختانه در ارتقا سطح اطلاعات و آگاهی مردم و سطح تخصصی همکاران هم گام های خوبی برداشتیم و اقدام مهمی که در این سال انجام شد طراحی نرم افزاری بود که برای مکان یابی افرادی که با ما تماس می گیرند صورت گرفت و این موجب شد که هم به محل مورد نظر برسیم و هم سرعت خدمت رسانی افزایش پیدا کند.
ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت های پزشکی در هنگام بروز بیماریهای نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و ماموریت های اصلی سازمان اورژانس کشور است.
از شروع شیوع ویروس کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۵۷ هزار و ۸۸۹ نفر از هموطنان جان خودرا از دست داده اند.




منبع:

657
0.0 / 5
1399/11/27
14:27:38
تگهای خبر: بیمار , بیمارستان , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
سلامت