وزیر بهداشت:

كمبود دستگاه اكسیژن ساز تا یك ماه آینده در كشور رفع می شود

كمبود دستگاه اكسیژن ساز تا یك ماه آینده در كشور رفع می شود

به گزارش سلامت وزیر بهداشت اظهار داشت: کمبود دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های کشور تا یک ماه آینده رفع می شود.



به گزارش سلامت به نقل از مهر، سعید نمکی بامداد یکشنبه در مراسم افتتاح ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی اظهار نمود: امروز شاهد افتتاح مجموعه های بهداشتی و درمانی در شرایط سخت تحریم در خراسان جنوبی بودیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان نمود: من خویش را یکی از داغ دارترین فرماندهان کشور می دانم چون که به هر کجا سفر می کنم تصاویر عزیزانی از کادر درمان را می بینم که در مقابله با کرونا جان خویش را از دست دادند.
آمریکا در مورد تحریم نبودن دارو دروغ می گوید
نمکی افزود: یکی از ناجوانمردنه ترین سیستم های جهانی یعنی دولت آمریکا با تحریم ظالمانه ضعیف ترین و محتاج ترین بندگان خدا را از دارو دریغ کرده و این کذب محض است که می گویند که ما دارو و واکسن را تحریم نکرده ایم.
وی اضافه کرد: هر چند مقایسه ما با حضرت اباعبدالله (ع) مقایسه نادرستی است ولی به نظر من پس از مصیبت هایی که بر سید الشهدا (ع) گذشت، هیچ ملتی به اندازه مردم ایران به واسطه این تحریم های ظالمانه رنج و سختی ندیده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اما با عنایت به همه این سختی ها وقتی می بینیم علیرغم تنگناهای اقتصادی و تحریم در یکی از استان های کشور ۶۴ پروژه افتتاح و دهها پروژه هم آماده بهره برداری است، بسیار انرژی می گیریم.
نمکی اظهارکرد: اعتقاد ما بر این است تا زمانی که دعای یک مادر شهید و یک مجروح قطع نخاعی در نیمه شبی وجود دارد ما هیچ گاه با شکست رو به رو نخواهیم شد.
وی افزود: ما نخستین سالی است که در اوج تحریم و بلای کرونا بیشتر از ده هزار تخت بیمارستانی را افتتاح می نماییم که این قبل و پس از انقلاب رخ نداده و این سند افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان نمود: متأسفانه رسانه های غربی وقتی آمار فوتی های ناشی از کرونا در کشور ما افزایش می یابد، سخن از وضعیت وخیم انتشار کرونا در ایران می زنند، اما وقتی آمار رو به کاهش می رود در صحت آمار تشکیک می کند.
نمکی با اشاره به اینکه ما علاوه بر جنگ اقتصادی یک جنگ سازمان یافته رسانه ای بسیار قوی هم داریم که در این حوزه هم باید بسیار هوشیار باشیم، اضافه کرد: ما از مرگ حتی یک نفر در هر گوشه دنیا به واسطه کرونا ناخرسند هستیم.
تأمین سه دستگاه سی تی اسکن برای خراسان جنوبی
وی ضمن اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی مردمی دارای مناعت طبع هستند، اظهارکرد: ما در اوج تحریم ها سه دستگاه سی تی اسکن به خراسان جنوبی فرستادیم و مشکل شهرستان بشرویه در این حوزه را هم بزودی مرتفع می نماییم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه راه اندازی دانشکده داروسازی بیرجند اقدامی بسیار پرارزش بود، بیان نمود: یکی از موضوعاتی که در ماه های گذشته خواب را از چشمان من گرفته بود، مبحث دستگاه اکسیژن ساز بود.
نمکی ضمن اشاره به اینکه کمبود دستگاه اکسیژن ساز یک مشکل ملی بود، افزود: ما ۲۰۰ اکسیژن ساز فرستادیم و بقیه را با تانکر در حال حل هستیم و برای خراسان جنوبی هم چند دستگاه فرستاده و چند دستگاه هم قرارداد داریم.
وی خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده مشکلی به نام کمبود اکسیژن ساز در بیمارستان های کشور نخواهیم داشت که اگر پیک زمستانه گرفتارمان کرد در این حوزه هراس نداشته باشیم.


منبع:

778
5.0 / 5
1399/09/23
13:12:21
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
سلامت