رئیس دانشگاه علوم پزشكی اهواز:

۱۰۲ نفر به دلیل تنگی نفس به مراكز درمانی اهواز رجوع كردند

۱۰۲ نفر به دلیل تنگی نفس به مراكز درمانی اهواز رجوع كردند

رئیس دانشگاه علوم پزشكی اهواز اظهار داشت: به دنبال بارش باران شب گذشته در اهواز تابحال 102 نفر به دلیل تنگی نفس به مراكز درمانی اهواز مراجعه نموده اند.



به گزارش سلامت به نقل از مهر، فرهاد ابول نژادیان در پیامی در شبکه اجتماعی خود نوشت: «از شب گذشته و به دنبال نخستین باران پاییزی در اهواز، تا حالا ۱۰۲ بیمار با علایم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان های دانشگاه مراجعه نموده اند که ۲۳ نفر از آنها بستری شده اند. باتوجه به پراکندگی ذرات آلرژن در هوا لازم است مردم خصوصاً بیماران تنفسی از خانه خارج نشوند و در و پنجره های خانه نیز بسته شوند».
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همین طور اظهار داشت: گفت: زمانی که اولین بارندگی پاییزی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می دهد، شانس گرده افشانی گیاهان و پخش آلرژن ها در فضا افزایش می یابد.
فرهاد ابول نژادیان اضافه کرد: در این شرایط، از مردم خصوصاً افرادی که بیماریهای تنفسی دارند می خواهیم تا حد امکان از منزل خارج نشوند و در و پنجره ها را ببندند. همین طور اسپری های تنفسی را استفاده کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اگر فردی گرفتار سنگینی یا درد قفسه سینه، سرفه و خس خس سینه شد حتما از اسپری سالبوتامول دو تا چهار پاف برای سه مرتبه و در فاصله هر ۲۰ دقیقه یک دفعه استفاده نماید. بعد از آن در صورت نیاز در فاصله چهار تا شش ساعت مجدداً از آن استفاده نماید.

فرهاد ابول نژادیان در ادامه اضافه کرد: به تمامی گروه های حساس و افرادی که با مشکل آسم و تنگی نفس دارند سفارش می شود که تا چند روز بعد از بارندگی به سبب وجود ذرات معلق در هوا از بیرون آمدن غیر ضروری خود داری کنند و از اسپری هایی که در اختیار دارند بهره برده همین طور در و پنجره های منازل خودرا به صورت بسته نگه دارند.

وی اشاره کرد: مراکز درمانی در استان آماده خدمات دهی به شهروندان هستند و از شب گذشته تا حالا بیمارستان های گلستان و امام خمینی (ره) اهواز مراجعه کنندگان بسیاری را ویزیت کردند.
به گزارش سلامت به نقل از مهر، سال هاست که بارش نخستین باران پاییزی در استان خوزستان به خصوص اهواز با عارضه تنگی نفس برای برخی بیماران هم راه است و پای آنها را برای تداوم خوب نفس کشیدن به مراکز درمانی می کشاند.
با گذشت حدود یک دهه از این وضعیت، هنوز به صورت دقیق مسئولان مشخص نکرده اند که این عارضه به چه دلیل به همراه نخستین باران پاییزی رخ می دهد.
فلرهای نفتی، گرده افشانی درختی به نام کونوکارپوس و سایر آلودگی های خوزستان همچون عوامل بروز این عارضه عنوان شده اند.

891
5.0 / 5
1399/08/22
21:26:59
تگهای خبر: بیمار , بیمارستان , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
سلامت