اورژانس در ایستگاه های جدید مترو استقرار می یابد

اورژانس در ایستگاه های جدید مترو استقرار می یابد

رئیس مركز اورژانس تهران با اعلان اینكه در ایستگاه های فعلی مكانی برای حضور تكنسین های اورژانس تعریف نشده، اظهار داشت: این ضعف در ایستگاه هایی كه در آینده به بهره برداری خواهد رسید، برطرف و تكنسین های اورژانس با امكانات كافی مستقر می شود.


پیمان صابریان روز سه شنبه در نشست خبری ۴۵ سالگی تاسیس اورژانس بیمارستانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره حضور کمرنگ تکنسین های اورژانس در داخل ایستگاه های مترو اظهار داشت: ایستگاه های قابل بهره برداری مترو قدیمی است و در آن زمان مکانی برای استقرار تکنسین های اورژانس تعریف نشد.
وی اضافه کرد: بدلیل تراکم بالای جمعیت و همین طور نبود مکان مناسب نمی توان تکنسین های اورژانس را در ایستگاه های فعلی مستقر کرد اما در ایستگاه هایی که در آینده به بهره برداری خواهد رسید این ضعف برطرف شده است.
رییس مرکز اورژانس تهران از راه اندازی سیستم هات لاین در ایستگاه های مترو آگاهی داد و اظهار داشت: با راه اندازی این سیستم اگر فردی در ایستگاه های مترو نیاز به خدمات درمانی باشد بوسیله اتاق فرمان بلافاصله با مرکز اطلاع رسانی اورژانس تماس گرفته می شود و با راه اندازی این سیستم جلوی مزاحمت های تلفنی گرفته شده است.
وی در بخش دیگری از این جلسه خبری اظهار داشت: در یکسال گذشته تا کنون شرایط متفاوتی نسبت به سال های گذشته داشتیم و از زمانی که گرفتار اپیدمی کرونا شدیم شرایط تمام جامعه تغییر نمود و با توجه به این که خط مقدم مقابله با ویروس اورژانس است گرفتار تغییرات شدیم.
صابریان افزود: در شرایطی که بیشتر کارمندان به مرخصی و دورکاری رفتند تکنسین های اورژانس تهران همچون همیشه پای کار بودند و در شرایط کرونایی نیز مشغول به خدمت بودند.
تماس های اورژانس تهران ۲ برابر شد
وی اشاره کرد: با توجه به این که اورژانس فوریت های پزشکی است و ما سکته های قلبی، مغزی و تصادفات را همچنان داریم بیماری کرونا باری مضاعف شد و موجب شد که تعداد ماموریت ها و تماس ها افزایش پیدا کند و تعداد تماس ها به دو برابر ماکزیمم سال های گذشته رسید.
صابریان با اشاره به راه اندازی دیسپچ کرونایی در مرکز اورژانس تهران نیز اظهار داشت: در این سیستم پزشکان، پرستاران و کارشناسان به طور میانگین به سوالات حدود ۲۵ هزار تماس در روز پاسخ داده شد و به صورتی مشاوره رایگان در مورد بیماران کرونایی به شهروندان ارائه شد و هم اکنون نیز این طرح همچنان ادامه دارد.
وی درباره ماموریت تکنسین های اورژانس تهران نیز اظهار داشت: روزانه حدود ۵ هزار ماموریت در سطح شهر انجام می شود که ۱۰ تا ۲۰ درصد این ماموریت ها مربوط به بیماران کرونایی است.
تقدیم ۲ شهید راه سلامت به کشور
رییس مرکز اورژانس تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشادت های تکنسین های این مرکز در این شرایط سخت اظهار داشت: تا حالا ۲ نفر از تکنسین های اورژانس تهران در راه سلام شهید شدند و حدود ۲۵۰ نفر از تکنسین های خدوم نیز درگیر این ویروس شدند.
وی با اشاره به سایر خدمات این مرکز در یک سال اخیر نیز اظهار داشت: کد ۲۴۷ از سال ۹۵ آغاز به فعالیت کرد که روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر از این خدمات استفاده می نمایند و همین طور کد ۷۲۴ نیز فعال داریم که در این کد نیز روزانه ۱۵ تا ۲۰ نفر از خدمات این کد استفاده می نمایند که راه اندازی این کدها برای بیماران سکته های قلبی و مغری است و این طرح ها از عارضه دار شدن افراد بعد از سکته ها جلوگیری می کند.
صابریان به افزایش سطح رضایتمندی شهروندان از فعالیت تکنسین های اورژانس تهران نیز اظهار داشت: هیچ سازمانی به سطح رضایتمندی این مرکز نرسیده و میزان سطح رضایتمندی شهروندان از خدمات اورژانس تهران به رقم بی سابقه ۸۴.۲۵ رسیده است.
۳۷ پد بالگرد در تهران داریم
وی درباره فعالیت اورژانس هوایی نیز اظهار داشت: با کمک شهرداری ها حدود ۳۷ پد بالگرد در سطح شهر و شهرستان های استان داریم که روزانه یک یا دو پرواز انجام می دهیم و به طور میانگین در هر سورت پرواز نیز ۲ تا ۳ مصدوم به مراکز درمانی منتقل می شوند.
به گفته صابریان، مرکز اورژانس تهران ۲ بالگرد دارد و تلاش می نماییم دراین زمینه نیز خودرا تقویت نماییم.
وی در بخش دیگری ازسخنانش اضافه کرد: ۲۳۰ دستگاه موتورلانس در سطح شهر تهران داریم که روزانه حدود یک هزار و ۳۰۰ ماموریت توسط این موتورلانس ها انجام می شود و باتوجه به ترافیک خیابان های تهران این موتورلانس ها کمک می نماید که عوامل اورژانس زودتر بر سربالین بیمار حاضر شوند.
به گفته صابریان، با راه اندازی این موتورلانس ها سرعت رسیدن عوامل اورژانس افزایش یافته و میانگین رسیدن عوامل اورژانس بیشتر از ۱۶ دقیقه نیست و همین طور روزانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ نوار قلب را متخصصین اورژانس تهران رصد میکنند.
مزاحمت های تلفنی کاهش یافت
وی درباره تعداد مزاحمت های تلفنی اظهار داشت: تعداد این مزاحمت ها نسبت به قبل کاهش پیدا کرده، قبل از این حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مزاحم تلفنی داشتیم که طی ۲۴ ساعت گذشته در بین ۱۶ هزار تماس ۴۸۳ مزاحمت تلفنی داشتیم.
صابریان درباب آمادگی اورژانس تهران برای مقابله با کرونا در پاییز و زمستان نیز اظهار داشت: برای فصل پیش رو آمادگی داریم و امیدواریم که مشکل خاصی نداشته باشیم.


1116
5.0 / 5
1399/08/09
15:35:15
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سلامت