مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس كشور:

تحریم ها مانع استفاده اورژانس از بالگردهای دید در شب شده است

تحریم ها مانع استفاده اورژانس از بالگردهای دید در شب شده است

مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس كشور اظهار داشت: تحریم های ظالمانه مانع استفاده اورژانس ۱۱۵ از بالگردهای دید در شب شده است.


حمیدرضا خانکه روز شنبه در نشست خبری ویدئو کنفرانسی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: نیروهای اورژانس ۱۱۵ اولین سفیدپوشان نظام سلامت هستند که در کنار بیماران ظاهر می شوند و خدمات را به بهترین کیفیت به بیماران عرضه می دهند.
وی با اشاره به اینکه تعداد نیروی انسانی اورژانس کشور باید تقویت شود و گستردگی مراکز اورژانس ۱۱۵ باید در جاده ها و شهرها افزایش یابد تا بتوانیم خدمات بهتری عرضه دهیم، تصریح کرد: زمان رسیدن نیروهای اورژانس ۱۱۵ در جاده ها به مصدومان کمتر از ۱۴ دقیقه و در شهرها کمتر از ۹ دقیقه است که البته این اعداد میانگین است و به دنبال این هستیم که این زمان را کاهش دهیم و زودتر به مصدومان برسیم.
مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه ایران یکی از پر مخاطره ترین کشورهای دنیاست و هم اکنون حدود ۵۲ مخاطره در ایران شناسایی شده، توضیح داد: به صورت دائم لرزش هایی را تجربه می نماییم و ۹۳ درصد خاک کشور در معرض گسل قرار دارد و سیل هم ۵۰ درصد کشور را تهدید می کند.
خانکه افزود: حداقل در ۲۰ سال قبل ۶۰ درصد خساراتی که در حوادث دیدیم ناشی از سیلاب بوده است.
وی با اشاره به اینکه ایران بسیار گسترده است و مناطق صعب العبور بسیاری دارد، اظهار داشت: در سال های گذشته گسترش بسیار خوبی در افزایش تعداد آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ و بالگردهای اورژانس هوایی داشتیم.
مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: حالا هم به دنبال این هستیم که در کلانشهرها موتور آمبولانس را افزایش دهیم تا اگر ترافیک بود موتور آمبولانس ها بتوانند با سرعت بیشتری به مصدومان برسند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای اورژانس ۱۱۵ از زمان شیوع و گسترش ویروس کرونا به منازل مردم مراجعه نموده و با رعایت پروتکل های فردی تلاش کردند خدمات مورد نیاز آنان را عرضه کنند، اظهار داشت: از آغاز کرونا آمبولانس هایی را برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دادیم اما در صورتیکه نیاز باشد تعداد آنها را افزایش می دهیم.
عرضه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت های پزشکی در هنگام بروز بیماری های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت های اصلی سازمان اورژانس کشور است.




منبع:

1045
5.0 / 5
1399/07/03
22:05:15
تگهای خبر: بیمار , بیمارستان , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
سلامت