ذخایر دارو پشتوانه امنیت سلامت کشور است
سلامت: نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر اهمیت بروزرسانی ذخایر راهبردی دارویی کشور تاکید کرد.
به گزارش سلامت به نقل از خانه ملت، بابک رضازاده اظهار داشت: در عرصه دارو صرف وجود ذخیره کافی ملاک نیست بلکه کیفیت، قابلیت مصرف و زمان ماندگاری اقلام نیز به همان اندازه اهمیت دارد و باید بصورت مستمر مورد پایش قرار گیرد.
وی اضافه کرد: ذخایر راهبردی دارو قسمتی از پشتوانه امنیت سلامت کشور به حساب می آید و لازم است مدیریت این ذخایر به گونه ای صورت گیرد که در وضعیت عادی و همین طور مواقع بحران، امکان دسترسی سریع و مطمئن به داروهای مورد نیاز وجود داشته باشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: نگهداری اقلام دارویی بدون توجه به معیارهای ماندگاری و چرخه جایگزینی، علاوه بر تحمیل هزینه به نظام سلامت، می تواند در مقاطع حساس کشور چالش هایی در عرصه تامین ایجاد کند؛ بدین سبب بروزرسانی مستمر ذخایر و کنترل کیفیت باید به عنوان یک اصل اجرائی دنبال شود.
رضازاده با تاکید بر مسئولیت پذیری تامین کنندگان اظهار نمود: شرکت هایی که در عرصه تامین ذخایر راهبردی فعالیت می نمایند باید نسبت به کیفیت، زمان مصرف و شرایط نگهداری داروها پاسخگو باشند و سازوکارهای نظارتی نیز بگونه ای طراحی شود که از اتلاف منابع جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: مدیریت ذخایر دارویی، موضوع لجستیکی نیست بلکه قسمتی از سیاستگذاری کلان سلامت کشور به حساب می آید و هماهنگی میان سازمان غذا و دارو، تولیدکنندگان، شرکت های پخش و نهادهای نظارتی می تواند پایداری بیشتری در زنجیره تامین ایجاد نماید.
رضازاده خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز موضوع پایداری ذخایر راهبردی، پیشرفت نظارت و حفظ کیفیت اقلام دارویی را همچون موضوعات مهم حوزه سلامت دنبال می کند تا دسترسی مردم به دارو در وضعیت مختلف با کمترین اختلال همراه باشد.
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: هر اقدامی که به کاهش هدررفت منابع، افزایش اطمینان از کیفیت دارو و تقویت امنیت دارویی کشور منجر شود، باید با جدیت مورد حمایت قرار گیرد.
منبع: salamatpic.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب