درمان چاقی به کمک آفتاب

درمان چاقی به کمک آفتاب

به گزارش سلامت، خراسان رضوی دانشمندان دریافتند که اشعه ماوراء بنفش سبب سوزاندن چربی بدن می شود.


به نقل از ارث، بر مبنای نتایج تحقیق اخیر، قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید امکان دارد بعنوان عاملی در چربی سوز طبیعی عمل کند. معمولا اعتقاد بر اینست که مردم در ایام آفتابی کمتر گرسنه می شوند و الان محققان توضیحی برای این مورد پیدا کرده اند.
اشعه ماوراء بنفش هورمون های گرسنگی را کاهش اما نوراپی نفرین را زیاد می کند که هورمون استرس است و چربی را تجزیه می کند و سبب سوختن انرژی می شود.
نتایح تحقیق متخصصان پوست در بیمارستان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی بر روی موش ها، نشان داد که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش منجر به افزایش نوراپی نفرین می شود و از افزایش وزن حتی با دریافت کالری بیشتر جلوگیری می کند.
کارشناسان اعلام کردند که این یافته ها می تواند به راه های جدیدی جهت استفاده از مزایای اشعه ماوراء بنفش برای درمان چاقی بدون افزایش ریسک سرطان منجر شود. با این وجود، آنها به علت خطر مبتلا شدن به سرطان پوست، ازجمله ملانوما، در استفاده از تخت های برنزه یا قرار گرفتن در معرض بیش از اندازه آفتاب احتیاط می کنند.
این حقیقت که اشعه ماوراء بنفش سطوح لپتین را کاهش و نوراپی نفرین را زیاد می کند، در نتیجه قهوه ای شدن چربی های زیر جلدی و افزایش مصرف انرژی، سرنخ مهمی برای توسعه راهبردهای درمان چاقی فراهم می آورد.
نتایج نشان داد موش هایی که به مدت ۱۲ هفته در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفتند، چه رژیم غذایی معمولی یا پرچرب داشتند، وزن اضافه نکردند. اشعه ماوراءبنفش سطح نوراپی نفرین و تجزیه چربی را افزایش داد و چربی سفید را به چربی قهوه ای تبدیل کرد.
محققان قصد دارند راهبردهای جدیدی را برای تقلید اثرات اشعه ماوراء بنفش بدون خطرات مرتبط ایجاد کنند.
دونگ هون لی، یکی از محققان این تحقیق و متخصص پوست در همان موسسه، اظهار داشت: از آنجاییکه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند پیری پوست را تسریع کند و سرطان پوست را افزایش دهد، سفارش می شود قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش را به حداقل برسانید و از پوست خود با ضدآفتاب محافظت کنید.
اشعه ماوراءبنفش، نقش مهمی در سنتز ویتامین دی در پوست دارد که برای سلامت استخوان، عملکرد سیستم ایمنی و کاهش التهاب حیاتی می باشد.
این یافته ها در مجله Investigative Dermatology انتشار یافته است.



269
5.0 / 5
1403/03/19
11:32:53
تگهای خبر: بیمار , بیمارستان , پوست , چاقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
سلامت