مطالعات نشان می دهد؛

تغییرات رژیم غذایی ممکن است به درمان فشار خون ریوی کمک کند

تغییرات رژیم غذایی ممکن است به درمان فشار خون ریوی کمک کند

به گزارش سلامت، حدود ۱% از جمعیت جهان با فشارخون ریوی زندگی می کنند که هم اکنون هیچ درمانی ندارد.



به گزارش سلامت به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان می گویند تغییرات رژیم غذایی که اسیدهای آمینه گلوتامین و سرین را محدود می کند امکان دارد به کُند کردن پیشرفت بیماری و بهبود اثربخشی داروهای فعلی کمک نماید.
محققان تخمین می زنند که حدود ۱٪ از جمعیت جهان با فشار خون ریوی زندگی می کنند؛ وضعیتی که سبب فشار خون بالا در رگ های خونی در ریه ها می شود.
در حال حاضر هیچ درمانی برای فشار خون ریوی وجود ندارد. انتخابهای درمانی شامل دارو، جراحی و تغییر سبک زندگی می توانند به مدیریت علایم و طولانی تر کردن عمر فرد کمک کنند.
اکنون، تحقیقات جدید اثرات مداخلات غذایی بر فشار خون ریوی را بررسی نموده است.
«استفن چان»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه پیتسبورگ، اظهار داشت: «بر خلاف تصور غلط رایج، فشار خون ریوی یک بیماری شایع با انتخابهای درمانی محدود است. به این ترتیب، هنوز یک نرخ مرگ و میر ۵۰ درصدی در عرض ۵ تا ۸ سال بعد از تشخیص وجود دارد. در حالیکه اخیراً درمان های هیجان انگیز جدیدی برای درمان فشار خون ریوی تأیید شده اند، ما تا راه درمان فاصله داریم و بیماران ما به دنبال درمان های بهتر برای کاهش میزان مرگ و میر و بهبود کیفیت زندگی هستند.»
چان اظهار داشت: «زمانی که مشاهده کردیم سلول های بیمار به نام فیبروبلاست ها رگ های خونی ریه در فشار خون ریوی به طرز شگفت آوری گرسنه آمینو اسیدهای گلوتامین و سرین هستند، تصمیم گرفتیم به دنبال ارتباط بین رژیم غذایی و پرفشاری خون ریوی باشیم.»
او افزود: «داده های ما بعداً نشان داد که این اشتیاق ناشی از احتیاج به فیبروبلاست ها برای افزایش تولید کلاژن و رسوب در داخل و اطراف رگ های خونی برای سفت شدن آنها در بیماری است.»
به گفته وی، «هنگامی که ما این اسید آمینه را قطع کردیم یا از استفاده از این اسیدهای آمینه برای تولید کلاژن جلوگیری کردیم، توانستیم تولید کلاژن، سفت شدن عروق و تشدید فشار خون ریوی را کاهش دهیم.»
علاوه بر این، محققان دریافتند کمبود گلوتامین و سرین سبب توقف تولید کلاژن اضافی که منجر به سفت شدن رگ های خونی ریه و اختلال در عملکرد می شود، شد.


منبع:

364
5.0 / 5
1403/03/03
12:53:29
تگهای خبر: اختلال , بیمار , بیماری , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
سلامت