گزارش جدید محققان؛

ایمونوتراپی قبل و پس از جراحی بقای سرطان ریه را زیاد می کند

ایمونوتراپی قبل و پس از جراحی بقای سرطان ریه را زیاد می کند

به گزارش سلامت، یک کارآزمایی بالینی جدید گزارش می دهد که ایمونوتراپی می تواند بقای بیماران سرطان ریه در مراحل اولیه را که حائز شرایط جراحی هستند، در صورت ترکیب با شیمی درمانی افزایش دهد.



به گزارش سلامت به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، بر مبنای یافته های انتشار یافته، افرادی که قبل و پس از عمل جراحی، ایمونوتراپی همراه با شیمی درمانی دریافت نمودند در مقایسه با افرادی که فقط شیمی درمانی دریافت نمودند، ۴۲ درصد کمتر در معرض خطر پیشرفت سرطان، عود یا مرگ بودند.
بعلاوه، حدود ۲۵ درصد از کسانی که ایمونوتراپی و شیمی درمانی دریافت نمودند، بعد از جراحی هیچ سرطانی نداشتند، در مقایسه با حدود ۵ درصد از کسانی که فقط شیمی درمانی کردند.
دکتر «تینا کاسکونه»، محقق اصلی و استادیار انکولوژی پزشکی قفسه سینه / سر و گردن در دانشگاه تکزاس، اظهار داشت: «این یافته ها به شواهدی اضافه می کنند که مسیر ایمونوتراپی به بیماران مبتلا به سرطان ریه قابل عمل جراحی، فرصتی می دهد تا بدون بازگشت سرطانشان بیشتر زندگی کنند.»
کارآزمایی بالینی شامل درمان با nivolumab، یک داروی ایمونوتراپی سرطان ساخته شده بود. Nivolumab با مسدود کردن توانایی سلول های سرطانی برای فرار از تشخیص به وسیله سیستم ایمنی عمل می کند و به سلول های ایمنی اجازه می دهد به سرطان حمله کرده و آنرا از بین ببرند.
به گفته محققان، حدود ۳۰ درصد از بیماران سرطان ریه در مراحل اولیه، توموری دارند که میتوان آنرا از راه جراحی برداشت.
با این حال، بیشتر از نیمی از آنها سرطان شأن بدون درمان اضافی عود می کند و به قول محققان، شیمی درمانی قبل یا پس از عمل جراحی تنها یک مزیت حداقلی برای بقا داشته است.
برای این کارآزمایی بالینی، محققان بیشتر از ۴۵۰ بیمار مبتلا به سرطان ریه ۱۸ ساله یا بالاتر را از سراسر دنیا مدنطر قرار دادند.
بیماران به صورت تصادفی برای دریافت Nivolumab قبل و پس از جراحی به همراه شیمی درمانی پیش از جراحی یا فقط شیمی درمانی پیش از جراحی مشخص شدند.
بیمارانی که فقط شیمی درمانی دریافت نمودند، میانگین مدت زنده ماندن شأن کمی بیشتر از ۱۸ ماه بعد از حدود ۲۵ ماه بود. این موارد شامل مرگ یا عود یا پیشرفت سرطان آنها بود.
محققان گفتند، اما افرادی که Nivolumab دریافت نمودند تا پایان پیگیری، میانگین مدت زمان زنده ماندن شأن به صورت قابل توجهی نسبت به گروه کنترل طولانی شد.
به گفته محققان، نتایج هیچ نگرانی ایمنی جدیدی در مورد nivolumab نشان نداد. عوارض جانبی جدی در ۳۲ درصد از بیمارانی که درمان ترکیبی را دریافت می کردند در مقابل ۲۵ درصد از بیمارانی که به تنهایی شیمی درمانی دریافت می کردند، مشاهده شد.


منبع:

384
5.0 / 5
1403/03/01
08:36:15
تگهای خبر: بیمار , پزشك , پزشكی , جراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
سلامت