محققان هندی توصیه می كنند؛

یوگا می تواند به قوی ماندن بیماران قلبی کمک کند

یوگا می تواند به قوی ماندن بیماران قلبی کمک کند

به گزارش سلامت یک مطالعه جدید نشان داده است که یوگا می تواند به بهبود سلامت طولانی مدت افراد مبتلا به نارسایی قلبی کمک نماید.



به گزارش سلامت به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «آجیت سینگ»، سرپرست تیم تحقیق از شورای تحقیقات پزشکی هند، اظهار داشت: «بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که علاوه بر مصرف داروهای خود، یوگا هم انجام می دادند، احساس بهتری داشتند، می توانستند کارهای بیشتری انجام دهند و قلب قوی تری نسبت به بیمارانی داشتند که فقط برای بیماری خود دارو مصرف می کردند.»
به گفته محققان، نارسایی قلبی می تواند اثرات مخربی بر کیفیت زندگی افراد داشته باشد و بیماران را خسته، گرفتار تنگی نفس و ناتوان از شرکت در فعالیتهای معمول خود کند.
این مطالعه شامل ۸۵ بیمار بین ۳۰ تا ۷۰ ساله بود که تحت درمان نارسایی قلبی در بیمارستان کاستوربا در مانیپال هند بودند. همه آنها در یک سال قبل تحت عمل قلبی قرار گرفته بودند و داروهای قلب مصرف می کردند.
محققان ۴۰ نفر را جهت شرکت در یوگا انتخاب کردند و ۴۵ بیمار را فقط بعنوان گروه کنترل داروی خویش را مصرف کردند.
طی یک هفته، به افراد گروه یوگا تمرین یوگا آموزش داده شد که بر تنفس، مدیتیشن و آرامش تمرکز دارد. سپس به آنها سفارش شد که یوگا را به تنهایی در خانه و در جلسات ۵۰ دقیقه ای یک مرتبه در هفته ادامه دهند.
محققان ساختار و عملکرد قلب همه شرکت کنندگان را در شروع کارآزمایی، شش ماه بعد و در یک سال بررسی کردند.
این تیم توانایی قلب در پمپاژ خون، عملکرد محفظه پمپاژ اصلی آن و همینطور فشار خون، ضربان قلب، وزن بدن و شاخص توده بدنی را اندازه گیری کردند.
محققان گزارش می دهند که گروه یوگا در تمام این اندازه گیری ها، هم در شش ماه بعد و هم در یک سال پیشرفت قابل توجه بهتری نشان دادند.
سینگ می گوید: «بیمارانی که یوگا انجام می دادند قلب سالم تری داشتند و نسبت به افرادی که فقط دارو مصرف می کردند، می توانستند فعالیتهای معمولی مانند راه رفتن و بالا رفتن از پله ها را انجام دهند.»
با این حال، او اخطار داد که بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باید پیش از شروع یوگا با پزشک خود صحبت کنند و سپس بوسیله ی یک مربی با تجربه آموزش ببینند. آنها همینطور باید به مصرف داروهای تجویز شده ادامه دهند، مگر این که پزشک آنها خلاف آنرا بگوید.
سینگ اظهار داشت: «یوگا امکان دارد برای بیماران نارسایی قلبی با علایم شدید که از مطالعه ما حذف شده اند نامناسب باشد.»


منبع:

260
5.0 / 5
1403/02/28
15:25:47
تگهای خبر: آموزش , بیمار , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
سلامت