مشکلات مربوط به درب لباسشویی سامسونگ

مشکلات مربوط به درب لباسشویی سامسونگ

برخی از عواملی که می توانند به عنوان علت نچرخیدن لباسشویی سامسونگ مطرح شوند، مربوط به درب این دستگاه می شوند.


برخی از عواملی که می توانند به عنوان علت نچرخیدن لباسشویی سامسونگ مطرح شوند، مربوط به درب این دستگاه می شوند. هر کدام از این موارد را بررسی کنید تا دلایل مرتبط با خرابی درب لباسشویی سامسونگ برطرف شود:

  • درب ماشین لباسشویی سامسونگ به طور کامل بسته نشده است

مطمئن شوید که درب ماشین لباسشویی به طور کامل و محکم بسته شده باشد.

  • قفل درب لباسشویی سامسونگ خراب است

اگر درب به درستی بسته نمی شود، ممکن است قفل درب معیوب باشد.

  • میکروسوئیچ درب لباسشویی سامسونگ خراب است

 

میکروسوئیچ یک سوئیچ کوچک است که به برد اصلی ماشین لباسشویی سامسونگ سیگنال می دهد که درب بسته شده است. اگر میکروسوئیچ خراب باشد، ماشین لباسشویی سامسونگ ممکن است شروع به کار نکرده و مشکل نچرخیدن دیگ به وجود آید.

مشکلات فنی لباسشویی سامسونگ که نمی چرخد

برخی از عوامل مربوط به نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ می شوند، نقص فنی بوده و نتیجه خرابی و معیوب بودن قطعات ساختار این دستگاه است. از این رو باید قطعاتی که با چرخش دیگ این لباسشویی در ارتباط هستند، یک به یک مورد بررسی قرار بگیرند:

  • موتور

با خراب شدن موتور، علاوه بر این که مشکل چرخش نداشتن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ به وجود می آید، سایر قطعات نیز با مشکل مواجه شده و ممکن است دستگاه عملکرد مطلوبی از خود نشان ندهد. حتما با تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی سامسونگ برای برطرف کردن این مشکل تماس بگیرید.

  • تسمه

وظیفه انتقال قدرت از موتور به دیگ بر عهده تسمه موتور گذاشته شده است. در صورتی که تسمه فرسوده یا شکسته باشد، دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ قدرتی از موتور دریافت نکرده و از چرخیده شدن آن جلوگیری می شود.

  • برد الکترونیکی

مغز ماشین لباسشویی سامسونگ، برد الکترونیکی است. چرا که تمام عملکرد های این دستگاه  را کنترل می کند. چنان چه ایرادی در عملکرد برد الکترونیکی بروز پیدا کند، ممکن است به موتور یا سایر اجزا دستور چرخش دیگ داده نشود. برد الکترونیکی یکی از حساس ترین بخش ها و قطعات لباسشویی به حساب می آید. از این رو باید برای عیب یابی و تعمیر آن دانش فنی بالایی داشته باشید. با کمک تکنسین متخصص لباسشویی سامسونگ می توانید برد را مورد بررسی قرار دهید.

  • بلبرینگ

بلبرینگ ها یاتاقان هایی هستند که دیگ را در جای خود نگه می دارند و به آن اجازه می دهند به آرامی بچرخد. فرسودگ، مستهلک شدن و با خرابی و ایراد بلبرینگ ها از اصلی ترین دلایلی است که موجب گیر کردن دیگ لباسشویی سامسونگ شده و از چرخیدن آن جلوگیری می کند.

 

فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی سامسونگ نیاز به بررسی دارد

به طور معمول فیلتر پمپ تخلیه  در قسمت پایین جلویی ماسین لباسشویی سامسونگ تعبیه شده است، آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر مسدود شده باشد، می تواند از تخلیه صحیح آب جلوگیری کند و مانع از چرخیدن دیگه لباسشویی سامسونگ شود. باید فیلتر را تمیز کرده و دوباره امتحان کنید. در صورتی که فیلتر معیوب شده است، حتما فیلتر جدیدی را جایگزین نمایید.

لرزه گیر های لباسشویی سامسونگ فرسوده شده اند

فقط برای مدل های درب جلو لباسشویی سامسونگ،  لرزه گیر ها در زیر دیگ قرار گرفته اند. باید آن ها را نیز بررسی کنید. چرا که ممکن است با گذشت زمان فرسوده شوند و باعث ایجاد مشکل در چرخش دیگ گردند. در صورتی که لرزه گیر ها آسیب دیده یا فرسوده به نظر می رسند، باید آن ها را تعویض کنید.

پر کردن با لباسشویی سامسونگ چگونه است؟

برخی از عواملی که موجب نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ می شوند، مرتبط با بار و شیوه پر کردن دیگ از لباس کثیف می شوند. رعایت این نکان می تواند به شما کمک کند تا علاوه بر پر کردن صحیح دیگ، از بروز ایراد نچرخیدن آن نیز جلوگیری کنید:

  • بر اساس ظرفیت ماشین لباسشویی سامسونگ خود، باید دیگ را از لباس های چرک پر کنید.
  • وزن لباس ها را به صورت خیس شده در نظر بگیرید.
  • در زمان پر کردن دیگ لباسشویی سامسونگ، حتما لباس ها را به صورت مساوی در دیگ توزیع کنید.
  • در صورتی که به طور مساوی و متوازن بار در دیگ توزیع نشده باشد، ممکن است لباسشویی سامسونگ با لرزش مواجه شده و چرخش دیگ بایستد.

 

چند راه حل مختصر برای حل مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ

  • کد های خطا لباسشویی سامسونگ را بررسی کنید

برخی از ماشین های لباسشویی سامسونگ دارای کد های خطا و ارور هستند که می تواند به شما در تشخیص مشکل کمک کند. در صورتی که شاهد اعداد و یا برخی حروف انگلیسی هستید، شک نکنید که دستگاه در حال نشان دادن ارور و کد خطا به شما است. از آن جایی که کد های خطا و ارور ها در مدل های مختلف لباسشویی سامسونگ تفاوت دارند، بهتر است حتما با مطالعه راهنمای فارسی دستگاه خود، دلیل چرخش نداشتن دیگ لباسشویی سامسونگ را بررسی نمایید.

  • ماشین لباسشویی سامسونگ را ریست کنید

گاهی اوقات، خاموش کردن ماشین لباسشویی سامسونگ به مدت چند دقیقه و سپس روشن کردن مجدد آن می تواند مشکل را حل کند. ریست کردن این دستگاه حتی در زمان نمایش کد خطا و ارور نیز می تواند نتیجه بخش باشد.

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی سامسونگ

مهم ترین دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ، به درب، خرابی قطعات و شیوه پر کردن دیگ مرتبط می شوند. از این رو باید تمامی عواملی که به این موارد وابسته هستند را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

تمامی این عوامل را به صورت کامل پیش تر شرح داده و برای هر کدام راهکاری را ارائه کردیم. در صورتی که برای انجام هر یک از اقدامات گفته شده، مهارت و توانمندی کاملی ندارید، می توانید از طریق تماس با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، با کمک تعمیرکار ماشین لباسشویی سامسونگ، ایرادات به وجود آمده را برطرف نمایید.

282
5.0 / 5
1403/02/22
20:36:01
تگهای خبر: رپورتاژ , كنترل , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
سلامت