عین اللهی در دیدار با وزیر بهداشت لبنان مطرح كرد

تاکید بر گسترش همکاری ها در عرصه سلامت بین ایران و لبنان

تاکید بر گسترش همکاری ها در عرصه سلامت بین ایران و لبنان

به گزارش سلامت، وزیر بهداشت کشورمان ضمن تاکید بر افزایش همکاری ها در عرصه سلامت بین ایران و لبنان، اظهار داشت: دانشگاه های ایران علاقمند هستند با توافق طرف لبنانی، شعبه ای را در لبنان تاسیس کنند.


به گزارش سلامت به نقل از ایسنا و بنابر اعلام وزارت بهداشت، دکتر عین اللهی در دیدار دکتر فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان اظهار داشت: ظرفیتهای بسیاری برای همکاری بین ایران و لبنان در عرصه سلامت وجود دارد که هر چه سریع تر باید فعال شود.
وی تصریح کرد: یادداشت تفاهم قبلا بین دو کشور امضا شده است و ما نیز یک برنامه اجرائی پنج ساله را ارائه کرده ایم که بتوانیم اجرائی نماییم.
در ادامه، دکتر الابیض - وزیر بهداشت لبنان نیز با اشاره به تعداد زیادی از پزشکان فارغ التحصیل از ایران و مشغول بکار بودن در بخش های مختلف سلامت لبنان، اشاره کرد: این پزشکان بسیار کارآمد هستند و ما مشتاق همکاری با ایران در تمام حوزه های سلامت هستیم.
وی افزود: خوشبختانه 30 داروی ایرانی در لبنان ثبت شده است، ما آمادگی خودرا برای ثبت داروهای ایرانی که دارای کیفیت بالا و ارزانتری از سایر کشورها هستند، اعلام می نماییم و تلاش می نماییم داروهای ایرانی را به شیوه سریع ثبت نماییم. داروهای با فناوری بالا، داروهای بیماری سرطان و بیماریهای خونی بسیار مورد نیاز لبنان است.
عین اللهی نیز افزود: با همت دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران موفق به تاسیس دانشگاه سبطین در عراق شده است، دانشگاه های ایران می توانند در صورت توافق با طرف لبنانی، شعبه ای را در لبنان تاسیس کنند.
وی ضمن اشاره به الگوی موفق گروه پنج، خواهان تشکیل گروه مقاومت با محوریت سلامت بین کشورهای ایران، لبنان، عراق و سوریه شد.
وزیر بهداشت کشورمان اظهار داشت: برای پیشرفت سریع همکاری ها بین وزارت بهداشت ایران و لبنان، باید کارگروهی تشکیل گردد.
وزیر بهداشت، دکتر نیکنام - دستیار وزیر و مدیرکل همکاریهای بین الملل را به عنوان نماینده خود معرفی نمود و وزیر بهداشت لبنان نیز ضمن تاکید بر لزوم ایجاد این کارگروه، دکتر مهندی سنان را به عنوان نماینده خود معرفی نمود.
در آخر دکتر عین اللهی همتای لبنانی خودرا برای بازدید از توانمندی های حوزه سلامت به ایران دعوت کرد.




منبع:

313
5.0 / 5
1402/07/20
16:49:45
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
سلامت