نایب رئیس انجمن جراحی پلاستیك ایران عنوان كرد؛

تبعات راه افتادن موج زیبایی در ایران

تبعات راه افتادن موج زیبایی در ایران

به گزارش سلامت، نایب رییس انجمن جراحی پلاستیک ایران، ازفعالیت غیر قانونی پیج های جراحی زیبایی در فضای مجازی اطلاع داد.


به گزارش سلامت به نقل از مهر، سید نجات حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار نمود: حدود ۶۰۰۰ پیج شامل پزشکان با صلاحیت و فاقد صلاحیت کافی و یا افراد غیر پزشک (مداخله گران) وجود دارد که به انجام تبلیغات برای انجام اعمال جراحی های زیبایی می پردازند. وی با عنوان این مطلب که واحد کنترل نظارت نظام پزشکی به ۱۲۰۰ مورد از سایت های پزشکان تذکرات آیین نامه ای داده است، اضافه کرد: متأسفانه اغلب سایت های مجازی غیر پزشک هستند (مداخله گران) که دلالی اعمال زیبایی را انجام می دهند و اینها را باید پلیس فتا مدیریت کند. نایب رییس انجمن جراحی پلاستیک ایران اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه پزشکی کشور وجود دارد، راه افتادن موج زیبایی است که اغلب افراد تمایل به انجام عمل های زیبایی دارند که بعضاً شاید نیازی به انجام نباشد و بسیاری از این افراد فریب همین تبلیغات دلال ها را خورده اند. حسینی بیان نمود: با وجود تمایل به انجام عمل های زیبایی یکی دیگر از مشکلات، ورود افراد غیر فوق متخصص به انجام عمل های زیبایی مانند لیفت ابرو و لیپوساکشن و غیره است که حتی در بعضی موارد می تواند جان بیمار را به خطر بیندازد. وی اظهار نمود: متأسفانه بعضی از افراد غیر فوق تخصص و دلال ها جهت انجام عمل های زیبایی حتی در فضای مجازی هم آغاز به تبلیغ می کنند و مشاهده شده در بعضی موارد حتی بیمار بعد از انجام عمل توسط این افراد به علت وخامت حال در آی سی یو بستری می شود و یا عصب ابرو فرد قطع شده و برخی مشکلات دیگر که حتی می تواند غیرقابل جبران باشد. این فوق تخصص جراحی پلاستیک اظهار داشت: سفارش ما اینست که افراد پیش از انجام عمل های زیبایی حتما با رفتن به منابع معتبر مانند سایت نظام پزشکی، از پزشک خود مطمئن شوند و ارگان هایی مانند پزشکی قانونی، نظام پزشکی و…، که توانایی شناسایی افراد غیر فوق تخصص و دلال ها را که با جان مردم سروکار دارند به این قضیه ورود کرده و آنها را بعنوان پیج ها و کلینیک های تقلبی معرفی کنند تا سلامت جامعه گرفتار مشکل نگردد. وی ادامه داد: جهت انجام عمل زیبایی لازم است که فرد سه سال در دوره فوق تخصصی، تحصیل کند تا بتواند فردی مناسب برای انجام جراحی پلاستیک و زیبایی باشد و فقط به این افراد جراح فوق پلاستیک می گویند. اما مردم متوجه فریب تبلیغات باشند که پزشکی خویش را متخصص پلاستیک معرفی می کند که در واقع در خلال این ۳۵ سال همینطور رشته ای نداریم. حسینی اظهار داشت: متأسفانه مشاهده می شود حتی برخی افراد غیرمتخصص که با سلامت افراد بازی می کنند مشخصات خویش را هم به بیمار، اشتباه می گویند و وقتی فرد گرفتار عوارض عمل زیبایی می شود و به پزشکی قانونی رجوع و نام فرد را می گویند، با مشخصات فردی که عمل را انجام داده تطابق ندارد و نشان داده است که ویزیت و جذب بیمار توسط دلال انجام شده و عمل هم توسط تکنسین صورت گرفته و یک جراح فقط پرونده ها را مهر زده است؛ بنابراین سفارش می شود که افراد حتما مراقب این دلال های غیر متخصص باشند.

1402/07/05
22:58:35
5.0 / 5
226
تگهای خبر: بیمار , پزشك , پزشكی , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
سلامت