رییس سازمان اورژانس كشور:

زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط اورژانس كاهش یافته است

زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط اورژانس كاهش یافته است

به گزارش سلامت رئیس سازمان اورژانس كشور اظهار داشت: هم اكنون زمان رسیدن بر بالین بیمار كاهش یافته است و قبلا این زمان در تهران بطور متوسط 38 دقیقه بود كه الان به 14 دقیقه رسیده است.


پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در مراسم افتتاح هم زمان پروژه های اورژانس کشور که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اضافه کرد: کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی داشتیم. سازمان جهانی بهداشت تا دو سال قبل ما را در رده هشتم دنیا قرار می دادند و هم اکنون در رده الف هستیم. توسعه بسیار خوبی در اورژانس هوایی داشتیم و از ۷ فروند به ۴۷ فروند رسیدیم. ۶۵ درصد مصدومان که توسط اورژانس هوایی منتقل شدند به صورت مستقیم به اتاق عمل منتقل شده اند.
وی افزود: همین طور موتور آمبولانس ها نیز راه اندازی شدند که هم اکنون ۳۳۰ دستگاه در حال خدمت رسانی هستند و قرارداد خرید هزار دستگاه دیگر نیز بسته شده است.
رییس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: دو خدمت خیلی خوب نیز با همکاری معاونت درمان در چارچوب کد ۲۴۷ و ۷۲۴ ارائه شده است. برای سکته های حاد مغزی نیز این کار انجام شده و ۱۹ هزار نفر با این خدمت به مراکز درمانی رسیده اند.
وی اضافه کرد: سازمان اورژانس کشور در حوادث مختلف بعنوان نخستین سازمان حضور دارد. از زمانی که با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم، حتی در هنگام بازگشت دانشجویان از ووهان، هتل داری هم کردیم. هم اکنون ۴ نفر از پرسنل ما شهید شده و هزار و ۹۰۰ نفر مبتلا داریم. با وجود کمبود نیرو حتی یک نفر هم شاکی نبوده که بگوید آمبولانس نیامده است. انتقال بین بیمارستانی نیز توسط اورژانس انجام می شود.
کولیوند اظهار داشت: خدمات اورژانس در مراسمی مثل اربعین، چهارشنبه آخر سال ارائه می شود.
وی اظهار نمود: توان علمی پرسنل اورژانس ارتقا یافته است. تعداد پایگاه به ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه رسیده و ماموریت ها نیز ۶۰ درصد افزایش یافته و کیفیت کار نیز ارتقا پیدا کرده است.
رییس سازمان اورژانس کشور افزود: دانشکده فوریت های پزشکی نیز در حال پیگیری است تا راه اندازی شود. برای نخستین بار دانشجوی خانم برای EMS پذیرش شد و ۳۰ درصد دانشجویان خانم هستند.
کولیوند بیان کرد: امروز نخستین آمبولانس ریلی نیز راه اندازی می شود. سامانه های ۱۱۵ تکمیل شده و مرکز و هدایت عملیات ویژه نیز راه اندازی می شود. هم اکنون دقیقا می دانیم که در هر شهر چه مخاطره ای وجود دارد و از ۵۳ مخاطره، ۱۳ مخاطره جزو اولویت های ما قرار گرفته است. امروز ۱۱۵ پروژه در اورژانس کشور افتتاح می شود.
کولیوند همین طور بیان کرد: آمادگی کامل داریم که نیروهای عملیات ویژه اورژانس را برای کمک به مردم لبنان اعزام نماییم.
وی افزود: تمام تلاش ما این بوده که هر سال یک قسمت از دستورات مقام معظم رهبری و اهداف دولت و وزارت بهداشت را انجام بدهیم و همیشه کوشیدیم یک قدم جلوتر باشیم. هم اکنون کمترین شکایت ها در سامانه ۱۹۰ مربوط به اورژانس است و حتی این موارد شکایت نیز بسادگی حل می شود.
رییس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: همکاری دانشگاه های علوم پزشکی با اورژانس بسیار عالی و چشم گیر است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه ها نیز این همکاری را با اورژانس دارند.



منبع:

1250
5.0 / 5
1399/05/22
22:17:09
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
سلامت