احتمال قرنطینه شهر شیان چین بخاطر شیوع آنفلوآنزا

احتمال قرنطینه شهر شیان چین بخاطر شیوع آنفلوآنزا

به گزارش سلامت، مقامات شهر «شیان» در چین گفته اند که امکان دارد در صورت ضرورت برای مبارزه با شیوع آنفلوآنزا در آینده به قرنطینه این شهر دست بزنند.


به گزارش سلامت به نقل از «ایوینینگ استاندارد»، مقامات این شهر می گویند امکان دارد بعنوان بخشی از برنامه خود برای مهار شیوع موارد آنفلوآنزا که به تازگی افزایش پیدا کرده به اقدامات قرنطینه ای مانند آنچه در زمان همه گیری کووید انجام گرفت، بازگردند.
به رغم آنکه دولت چین به تازگی سیاست های مقابله با کووید صفر خویش را ملغا کرده است اما مقامات دولتی در شهر شمالی شیان چهارشنبه گذشته یک اخطار اضطراری صادر کردند که به مسؤلان محلی اجازه می دهد در صورت رسیدن میزان انتشار ویروس آنفلوآنزا به سطوح بالا، مدارس و مشاغل را تعطیل کنند.
با این وجود خیلی از مردم و منتقدان نسبت به احتمال بازگشت قرنطینه، این دفعه بخاطر آنفلوآنزا ابراز نگرانی کرده اند بخصوص بعد از انتقادات فراوانی که نسبت به سیاست کووید صفر در چین وجود داشت.
یکی از منتقدان گفته است که شیوع آنفلوآنزا همیشه و حتی پیش از پیدایش کووید هم بوده و زمانی که شیوع پیدا می کرد، زندگی طبق معمول ادامه داشت.
اما این طرح تازه درست زمانی علنی شده که آخرین موج کووید در چین رو به کاهش بوده و موارد مبتلا شدن به آنفلوآنزا در سرتاسر چین افزایش پیدا کرده است.
افزایش موارد آنفلوآنزا همینطور منجر به کمبود داروهای ضد ویروسی در داروخانه های سراسر چین شده است.
قابل ذکر است که شهر شیان، بعضی از سخت ترین قرنطینه های چین را در طول انتشار کرونا تجربه نمود. مردم محلی در دسامبر ۲۰۲۱ به مدت یک ماه از خروج از منازل خود حتی برای خرید غذا و سایر لوازم اولیه منع شده بودند.




منبع:

395
5.0 / 5
1401/12/20
12:33:15
تگهای خبر: استاندارد , دارو , زندگی , كرونا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
سلامت