خدمات سلامت در 17 مرکز جامع استان کرمانشاه به زائرین اربعین عرضه می شود

خدمات سلامت در 17 مرکز جامع استان کرمانشاه به زائرین اربعین عرضه می شود

به گزارش سلامت، ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: ۱۷ مرکز جامع سلامت در این استان از ورودی کرمانشاه تا خروجی مرز خسروی به سمت عراق به زائرین اربعین خدمات رسانی می کند.


دکتر «ابراهیم شکیبا» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل مرز رسمی خسروی اضافه کرد: ۷۰۰ نیروی بهداشتی، درمانی و فوریت ها از آغاز بازگشایی مرز رسمی خسروی برای تردد زائرین تابحال مشغول خدمت رسانی به زائرین هستند.
وی عنوان کرد: یک مرکز به صورت کانکس و اتاق سرد برای بیمارانی که گرفتار گرمازدگی شوند و احتیاج به درمان دارند هم استقرار یافته و علاوه بر این هم در مرکز خدمات جامع سلامت خسروی پزشک، لابراتوار برای آزمایش نمونه ها، لابراتوار آب، داروخانه، ماما و چند تخت بیمارستانی برای بیمارانی که احتیاج به مراقبت دارند، آماده ارائه ی خدمت به زائرین است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان نمود: چهار پایگاه در پایانه مرز رسمی خسروی خدمات شبانه روزی به زائرین عرضه می دهند و تمام زائرین شامل ورودی ها به کشور و خروجی ها به سمت عراق مورد غربالگری قرار گرفته و پزشکان خدمات شایسته ای به زائرین عرضه می دهند.
شکیبا افزود: مراقبین سلامت افرادی را که احتیاج به ارائه ی خدمت دارند کنترل کرده و ویزیت پزشک و دارو برای بیماران و زائرین اباعبدالله حسین (ع) مجانی و به صورت شبانه روزی است و الان شرایط بسیار خوبی در مرز خسروی در ارتباط با دسترسی ساده به مرکز عرضه خدمات بهداشتی بوجود آمده است.
خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی
امسال مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین برای تردد زائرین اربعین بازگشایی شده است.
مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به علت مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائرین ایرانی و عراقی است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیشتر از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیشتر از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.
در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائرین عتبات عالیات در راه تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زائرین صورت می گرفت.
خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائرین عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از طریق ابریشم بوده است.
زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند بعد از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند. همینطور قبل از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین مبحث خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.


منبع:

369
5.0 / 5
1401/06/25
10:28:31
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
سلامت