دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان خروج قطار مسافربری طبس- یزد

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان خروج قطار مسافربری طبس- یزد

سلامت: در پی خروج قطار مسافربری طبس-یزد وکشته و مصدوم شدن شماری از هموطنانمان، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی درتماس تلفنی با رئیس اورژانس کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواهان پشتیبانی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.


به گزارش سلامت به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با دکتر جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور، دکتر سید محمد موسوی میرزایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و دکتر عمیدالدین خطیبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواهان پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد و آمادگی کامل مراکز درمانی بیمارستان های خراسان جنوبی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.

وزیر بهداشت در این تماس با دکتر سید محمد موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی اشاره کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه انجام گیرد.
وی همین طور به دکتر جعفر میعاد فر، رئیس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.
در این تماس تلفنی همین طور دکتر موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی شامل سی تی اسکن و سونوگرافی از مصدومان و رسیدگی های درمانی به حادثه دیدگان، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان های معین در بیرجند و فردوس برای اقدامات درمانی آگاهی داد.

قطار مسافربری طبس - یزد ساعت ۵: ۳۰ دقیقه بامدادان امروز چهارشنبه - ۱۸ خرداد - قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.
روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای اعلام نمود: برخورد این قطار با یک دستگاه بیل مکانیکی سبب خروج آن از ریل و بروز این حادثه شد.
مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.



منبع:

460
5.0 / 5
1401/03/19
00:03:22
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
سلامت