وزیر بهداشت:

تلاش 24 ساعته کادر سلامت آمار فوتی کرونا را به صفر رساند

تلاش 24 ساعته کادر سلامت آمار فوتی کرونا را به صفر رساند

به گزارش سلامت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلان اینکه واکسیناسیون اکثریت مردم موجب شد ایمنی قابل توجهی در مقابل ویروس کرونا ایجاد شود، اظهار داشت: تلاش 24 ساعته کادر سلامت، آمار فوتی کرونا را به صفر برساند.


به گزارش پنجشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی که در صدر یک هیات عالی رتبه به عراق سفر کرده، درباب اولین روز بدون فوت کرونا، اضافه کرد: خدا را شاکر هستیم که بعد از دو سال جهاد شبانه روزی و جانفشانی کادر سلامت کشور و تقدیم شهدای گرانقدر مدافع سلامت، امروز خبر مسرت بخش صفر شدن آمار فوت کرونا را شنیدیم.
وی گفت: با وجود تحریم های ناجوانمردانه مقابل ایران که حتی در وضعیت بحرانی کرونا نیز ادامه داشت، دانشمندان ما با همت شبانه روزی توانستند واکسن کرونا را در داخل کشور تولید کنند، بطوریکه هم اکنون ۶ مرکز تولید واکسن کرونا در کشور فعالیت دارند.
مردم ایران در واکسیناسیون کرونا، یک حماسه آفریدند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد: مردم قهرمان ایران در واکسیناسیون کرونا مشارکت گسترده داشتند و حماسه ای ملی رقم زدند، چونکه واکسیناسیون اکثریت مردم موجب شد ایمنی قابل توجهی در مقابل این ویروس ایجاد شود.
عین اللهی اشاره کرد: در وضعیت فعلی، خیلی از کشورهای مدعی، با آمار مبتلاشدن و مرگ و میر بالایی روبرو هستند، درحالی که در جمهوری اسلامی ایران این آمار به صفر رسیده است. این موفقیت و دستاورد بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک می گویم، برای اینکه راهنمایی ها و تدابیر حکیمانه ایشان بسیار موثر و راهگشا بود. همین طور به رئیس جمهور انقلابی کشورمان و اعضای کابینه مردمی شان تبریک می گویم، چرا مدیریت کرونا با کار جمعی صورت گرفت.
عین اللهی ضمن تبریک به مردم همیشه در صحنه ایران، بیان کرد: مردم ایران، این پیروزی را نیز به کارنامه درخشان سایر پیروزی ها همچون دفاع مقدس، ضمیمه کردند. امیدوار هستم این قدرت و همدلی بتواند کمک نماید تا بر تمام مشکلات فائق آییم.
براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور فوت نکرده است، این آمار بعد از ۲ سال و ۱۰۰ روز مشاهده شده است و الان مجموع جانباختگان کرونا به ۱۴۱ و ۳۱۸ نفر و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۴۳ نفر رسید.
تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۴۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۹۱۹ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۳۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۹۹۵ دُز رسید.
اکنون ۲۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی وجود ندارد.



منبع:

477
5.0 / 5
1401/03/13
17:55:44
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
سلامت