وزیر بهداشت:

موفقیت دانشمندان ایرانی در دوران کرونا دنیا را شگفت زده کرد

موفقیت دانشمندان ایرانی در دوران کرونا دنیا را شگفت زده کرد

به گزارش سلامت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در همه گیری کرونا موفقیت های فراوانی داشتیم و بخش مهمی از آنها حاصل دانش دانشمندان ایرانی در تولید واکسن در 6 مجموعه داخلی بود که موجب تعجب و شگفتی دنیا از رشد علمی و توانمندی ایران شد.


به گزارش سلامت به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با امام خمینی (ره) اضافه کرد: در دوران قبل از انقلاب و سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی با وجود این که جمعیت کشور، کمتر از یک سوم امروز بود، خدمات بهداشتی و درمانی، توسط پزشکان خارجی ارائه می شد و خیلی از بیماران ایرانی به خارج از کشور اعزام می شدند در حالیکه امروز تعداد دانشگاه های علوم پزشکی رشد قابل ملاحظه ای داشته و به ۶۵ دانشگاه، تعداد اعضای هیات علمی به ۲۰ هزار نفر و تعداد دانشجویان نیز به حدود ۲۷۰ هزار نفر رسیده است.
وی از امام خمینی(ره) بعنوان شخصیت الهی و تحول آفرین تاریخ ایران یاد کرد و عنوان کرد: کشور ما پس از انقلاب اسلامی به استقلال رسید و دانشگاه ها به جایگاه اصلی خود دست پیدا کردند.
عین اللهی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها در دوران قبل از انقلاب اسلامی، وابسته بودند درحالی که امروز دانشمندان و دانشگاه ها در سایه استقلال کشور، رشد قابل توجهی یافته و توانسته اند به قله های دانش و پیشرفت برسند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همه موفقیت ها در جمهوری اسلامی ایران همچون در حوزه سلامت را مدیون امام راحل هستیم؛ بزرگمردی که سبب استقلال و پیشرفت کشور شد. در سالهای درگیری با کرونا، توفیق برگزاری باشکوه مراسم ارتحال امام خمینی(ره) حاصل نشد در صورتیکه دانشگاهیان و نخبگان همه ساله با ایشان تجدید بیعت می کردند.

عین اللهی ضمن اشاره به تاکید امام خمینی(ره) بر جایگاه دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: امام راحل تاکید داشت که در صورت عملکرد صحیح دانشگاه ها، وضعیت کشور سامان می یابد. در وصیت نامه ایشان، فرازهایی در مورد نقش دانشگاه و دانشگاهیان در استقلال کشور و ضرورت داشتن تفکر مستقل ذکر شده است.


منبع:

474
5.0 / 5
1401/03/10
20:58:51
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
سلامت