پیش بینی رییس علوم پزشکی قم از وقوع موج هفتم کرونا در تابستان امسال

پیش بینی رییس علوم پزشکی قم از وقوع موج هفتم کرونا در تابستان امسال

به گزارش سلامت رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر این که بیماری کرونا همچنان در جامعه وجود دارد و به هیچ وجه تمام نشده است اظهار داشت: ما خطر وقوع موج هفتم کرونا را برای اواسط یا انتهای تابستان پیش بینی می نماییم.


به گزارش سلامت به نقل از ایرنا، مهدی مصری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم در تالار کرامت استانداری اضافه کرد: بعنوان قرارگاه استانی باید تمهیدات و پیش بینی های لازم را انجام دهیم و روی بحث پروتکلهای بهداشتی دقت کنیم.
وی موضوع فرصت طلایی واکسیناسیون کرونا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: آمار واکسیناسیون کرونا در قم نسبت به میانگین کشوری کمتر است، برخی استانها که واکسیناسیون کاملی داشتند، طی سه ماه گذشته حتی یک فوتی هم نداشتند.
وی افزود: این مساله برای استان قم که آمار واکسیناسیون پایین تری دارد، زنگ خطر شمرده می شود.
رئیس دانشگاه علوم پرشکی قم در عین حال بیان داشت: در ماه اخیر فوتی کرونائی در قم نداشتیم یا خیلی محدود بوده و همچون استانهای خوب بودیم، اما برخی مرگ و میرها رخ داده، که در صورت اهتمام به واکسیناسیون، این وضعیت پیش نمی آمد.
مصری افزود: واکسیناسیون مهم می باشد، باید برنامه ریزی کرده و بر انجام آن در جمعیت های مختلف تاکید نماییم، دُز چهارم برای افراد بالای ۷۰ سال و دارای بیماری زمینه ای و دُز سوم نیز برای بقیه مردم دنبال شود.
وی در بخش دیگر از سخنان خود افزایش جوندگان در سطح شهر قم را بعنوان یک معضل جدی زیست محیطی حائز اهمیت دانست و بیان کرد: باتوجه به تاثیر جوندگان مانند موش در انتقال بیماریهای مختلف، شهرداری باید پای کار آمده و درباب این مساله اقدامات لازم را انجام دهد.


منبع:

503
5.0 / 5
1401/02/21
20:05:38
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
سلامت