مسئولان گنبدكاووس:

ساخت بیمارستان 400 تخت خوابی این شهر ضروریست

ساخت بیمارستان 400 تخت خوابی این شهر ضروریست

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی و امام جمعه این شهرستان بر ضرورت تسریع در آغاز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبد توسط مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تاکید نمودند.


به گزارش سلامت به نقل از ایرنا، این ۲ مقام مسئول گنبدی روز سه شنبه در دیدار با سعید گل فیروزی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفتند: ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی مطالبه مردم گنبدکاووس و از نیازهای ضروری این شهرستان است.
نماینده مردم گنبدکاووس در این دیدار در دفتر امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: برای ساخت این بیمارستان سال قبل ردیف بودجه و اعتبار هم پیشبینی شد اما به جهت تاخیر در تحویل زمین اعتبار آن برگشت خورد.
امان قلیچ شادمهر اضافه کرد: علاوه بر لزوم تسریع در ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی، راه اندازی دانشکده علوم پزشکی هم از دیگر مطالبات مردم گنبدکاووس است که باید مورد توجه و اهتمام متولیان علوم پزشکی گلستان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.
وی افزود: گنبدکاووس علاوه بر جمعیت ۴۰۰ هزار نفری خود به اهالی شرق گلستان هم خدمات درمانی و بیمارستانی عرضه می کند اما فضاهای درمانی و تجهیزات پزشکی آن مناسب نمی باشد.
شادمهر همینطور اظهار داشت: علاوه بر تحصیل تعداد قابل توجهی از دانشجویان گنبدی در رشته پزشکی در مراکز آموزش عالی داخل کشور، حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان این شهرستان در خارج کشور مشغول تحصیل هستند.
امام جمعه گنبدکاووس هم دراین دیدار اظهار داشت: کم توجهی به مطالبه مردم این شهرستان در ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی و راه اندازی دانشکده علوم پزشکی سبب بی اعتمادی مردم به مسئولان شده است.
حجت الاسلام محمود ترابی اضافه کرد: تحقق این ۲ مطالبه مردم گنبدکاووس سخت و ناشدنی نیست و مسئولان علوم پزشکی گلستان باید هرچه زودتر شرایط را برای تحقق این مطالبه مردم فراهم نمایند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم دراین نشست اظهار داشت: گنبدکاووس از شهرستان های محوری در عرضه خدمات درمانی به مردم استان است که راه اندازی بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی از نیازهای آن است.
دکتر سعید گل فیروزی اضافه کرد: بمحض تحویل زمین بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی گنبدکاووس که واگذاری آن در مراحل نهایی است، عملیات اجرایی راه اندازی این پروژه شروع خواهد شد.
وی افزود: مقدمات راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس هم با آموزشی شدن چهار بیمارستان این شهرستان در مراحل نهایی است و دانشگاه پیگیر تأمین اعتبارات مورد نیاز برای آموزشی شدن این چهار مرکز درمانی با همکاری نیکوکاران است.
به گزارش سلامت به نقل از خبرگزاری ایرنا، ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی گنبدکاووس به علت افزایش رجوع کنندگان و فرسودگی مراکز درمانی موجود، یکی از مطالبات قدیمی مردم این شهرستان است که با وجود تصویب در مسافرت سال ۹۷ رئیس جمهور وقت به گلستان، هنوز به مرحله اجرا نرسیده و در مراحل قبل از اجرا و تهیه زمین قرار دارد.
هم حالا گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارای چهار بیمارستان دولتی، ۲ بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان نیمه دولتی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی با مجموع ۷۵۲ تخت است که بیشتر آنها قدمتی بالای ۴۰ سال دارند و به جهت فرسودگی جوابگوی حجم بالای رجوع کنندگان نیست.
از مجموع جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان حدود نیمی از آن در هفت شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در شرق استان سکونت دارند که بخش قابل توجهی از این جمعیت برای بهره مندی از خدمات درمانی به گنبد رجوع می کنند.


منبع:

615
5.0 / 5
1401/01/03
14:16:34
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
سلامت