محققان ژاپنی می گویند؛

داروهای کرونا ضد سویه فرعی اومیکرون موثرند

داروهای کرونا ضد سویه فرعی اومیکرون موثرند

به قول محققان، برخی از داروهای کووید توانایی خویش را در مقابل سویهBA.۲ اومیکرون در مطالعات آزمایشگاهی ثابت کرده اند، اما معلوم نیست که چقدر در استفاده در دنیای واقعی موثر خواهند بود.



به گزارش سلامت به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، برخی شواهد نشان می دهند که BA.۲ می تواند سریع تر از نوع قبلی BA.۱ که قبلاً بسیار مسری بود، گسترش یابد.
در مطالعات آزمایشگاهی با استفاده از سلول های پستانداران غیرانسانی، محققان هفت آنتی بادی مونوکلونال، سه ترکیب آنتی بادی و سه درمان ضدویروسی را ضد نوع BA.۲ آزمایش کردند.
بر اساس یافته های اخیر، درمان های ضدویروسی رمدسیویر، مولنوپیراویر و ماده فعال در قرص پکسلووید (نیرماترولویر) ضد نوع BA.۲ عمل کردند.
بر اساس یافته ها، مؤثرترین درمان آنتی بادی ضد نوع BA.۲، tixagevimab همراه با cilgavimab بود که جهت کمک به پیشگیری از عفونت کووید ۱۹ در افراد صدمه پذیر به بیماری های شدید تأیید شده است.
محققان همینطور دریافتند که ترکیب آنتی بادی etesevimab و bamlanivimab ویروس BA.۲ را در دوزهای معمول خنثی نمی نماید.
«یوشیهیرو کاوائوکا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه توکیو، اظهار داشت: «نتیجه این است که ما آنتی بادی هایی داریم که به نظر می آید در مقایسه با BA.۱ یا BA.۱.۱ در مقابل BA. ۲ مؤثرتر هستند.»
وی در ادامه اضافه کرد: «ما همینطور ترکیبات ضدویروسی موجود بالینی را آزمایش کردیم و همه آنها بسیار کارآمد هستند.»
نویسندگان خاطرنشان کردند که درمان های فعلی کووید در مقابل سویه های جدید نسبت به ویروس اصلی کمتر مؤثر هستند، چونکه آنها در مقابل نسخه های قبلی ویروس طراحی و آزمایش شده اند.
ماه ها طول می کشد تا درمان هایی برای سویه های جدید ویروس ایجاد و آزمایش شود.



منبع:

612
5.0 / 5
1400/12/29
13:23:12
تگهای خبر: بیمار , بیماری , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
سلامت