معاون درمان وزارت بهداشت؛

خدمات درمانی نباید در نوروز تعطیل شود

خدمات درمانی نباید در نوروز تعطیل شود

معاون درمان وزارت بهداشت با اعلان اینکه کوتاهی و یا نادیده گرفتن خواسته های بیماران می تواند بالاترین درمان ها را تحت تاثیر قرار دهد، اظهار داشت: باید در روند درمان رضایت بیمار مورد توجه باشد.



به گزارش سلامت به نقل از مهر، سعید کریمی، روز دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در اولین جشنواره دانشگاه بهره ور و سومین جشنواره بیمارستان بهره ور که در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به این که گسترش و راندمان باید در سطح ملی ایجاد شود، اظهار نمود: باید تلاش نماییم در زمینه های مختلف سلامت خدمت بهینه با هدف ارتقای سلامت عمومی را ارائه دهیم.
وی با اعلان اینکه اداره بیمارستان ها یکی از سخت ترین مسئولیت های مدیریتی است، اظهار نمود: باید در بیمارستان ها و مراکز درمانی بهترین و باکیفیت ترین خدمات به بیماران داده شود، خدمتی که حق مسلم بیمار است.
معاون درمان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را یکی از پیشروترین دانشگاه های کشور در زمینه راندمان و ارائه خدمت دانست و اظهار داشت: باید روش های ارتقا راندمان که در این دانشگاه انجام می شود به سایر دانشگاه ها تسری یابد.
کریمی در ادامه به کاهش موارد سرپایی، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا اشاره نمود و اضافه کرد: کاهش موارد ابتلاء نباید سبب نادیده گرفتن پروتکل ها و ساده انگاری شود.
وی اشاره کرد: باید ریکاوری پرسنل حوزه سلامت بصورت حساب شده و دوره ای مورد توجه رؤسای بیمارستان ها باشد.
کریمی با اعلان اینکه دستورالعمل های مراقبت های بهداشتی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ گردیده است، عنوان کرد: باید با مدیریت و نظارت کافی خدمات درمانی و بهداشتی در این ایام تعطیل نشود.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در این جشنواره ضمن تقدیر از بالاترین باید راهکارهای اساسی برای کاهش مشکلات سایر بیمارستان ها مورد توجه باشد.
وی، توجه بیشتر به مشکلات مناطق محروم خصوصاً حاشیه تهران را خواهان شد و اضافه کرد: قسمتی از این مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با هدف کاهش محرومیت زدایی باید در دستور کار باشد.
برخورد قاطع با تخلفات، موارد ارجاع از دولتی به خصوصی، تعرفه ها، عدم رعایت انطباق و مقابله با زیر میزی از دیگر مواردی بود که معاون وزیر بهداشت، با هدف اجرای عدالت اسلامی در سیستم سلامت به آن اشاره نمود و اظهار داشت: باید خواسته های منطقی بیماران به بهترین شکل و با تمرکز بر سلامت بیمار و جامعه تامین شود.
وی با تاکید بر این که عدالت و تعالی خصوصاً در مناطق محروم در سیستم سلامت بیش از پیش دیده شود، افزود: امروز در هر مرحله ای که هستیم باید به سمت بهتر شدن حرکت نماییم.

591
5.0 / 5
1400/12/16
20:39:46
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
سلامت