یازدهم اسفند ماه و آخرین اخبار کرونائی استانها

یازدهم اسفند ماه و آخرین اخبار کرونائی استانها

سلامت: سیر نزولی آمار مبتلایان به کرونا در بیشتر استانها این نوید را می دهد که پیش از شروع سال نو از پیک ششم عبور نماییم و در نوروز 1401 وضعیت باثبات و کاهشی کرونا در کشور را شاهد باشیم.


به گزارش گروه اخبار استان ها، روند افزایش واکسیناسیون در کشور کمک زیادی به کنترل و مهار کرونا داشت اما عموم مردم باید به تکمیل واکسیناسیون خود به ویژه تزریق دز سوم و رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی توجه نمایند.
آمار روزانه کرونا در چند روز گذشته نشان داده است که سویه اومیکرون روند ثابتی به خود گرفته است و می توان اظهار داشت که احیانا در ایام آینده شاهد کاهش آمار مبتلاشدن و فوت شدگان کرونائی باشیم.
در صورتی که شرایط کرونائی کشور به همین روال پیش رود به تدریج باید شاهد سیر نزولی مراجعان بیماران با سویه اومیکرون به مراکز درمانی باشیم و بتوانیم تا قبل از شروع سال جدید پیک ششم را پشت سر بگذاریم.
در عین حال در پیش بودن هفته های شلوغ بازار و فعالیت ها و رفت وآمدهای شب های اختتام سال نشان از هفته های مهم و اثرگذاری است که در پیش رو داریم.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا نیز همزمان با کاهش نسبی آمار مراجعان سرپایی به مراکز درمانی و کاهش بستری های کرونا، واکسیناسیون کامل را شرط سفرهای نوروزی اعلام نموده است.
همچنین معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اینباره اظهار داشت: واکسیناسیون افرادی که با خودروی شخصی به سفرهای نوروزی می روند بوسیله کدملی و پلاک خودرو توسط دوربین هایی که به سامانه «ایران من» متصل هستند، رصد می شود.
البته چنانچه شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود و بیماری مجدد اوج بگیرد در مورد سفرها تصمیم جدیدی گرفته خواهد شد.
در حال حاضر ۱۸۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۳ بیمار کووید ۱۹ جان خودرا از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۷ هزار و ۲۶۷ نفر رسید.
به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از روز گذشته تا امروز ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۰ و برمبنای معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۲ نفر از آنها بستری شدند.
اکنون ۶۲ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۱۴۷ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۱۴۷ نفر دُز دوم و ۲۳ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۳۷۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۱ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۶۶۶ دُز رسید. در شبانه روز گذشته ۱۱۴ هزار و ۹۴۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدید ترین نسخه جهش یافته این ویروس می باشد.



آخرین خبرهای کرونائی استان ها
اردبیل /
روند شیوع موج ششم کرونا در استان اردبیل که از حدود سه هفته پیش شروع شده بود، طی روزهای اخیر نزولی شده به صورتی که شمار فوتی ها، بستری همزمان و مبتلایان روزانه کووید.۱۹ هر روز درحال کاهش است.
به گزارش سلامت به نقل از خبرگزاری ایرنا، ۱۰ روز پیش شمار مبتلایان بستری همزمان کرونا در استان اردبیل به ۳۱۶ نفر افزایش پیدا کرده بود ولی طی روزهای اخیر و با ادامه روند نزولی شیوع، آمار مبتلایان بستری ۸۰ نفر کاهش پیدا کرد و امروز به ۲۳۶ نفر رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ضمن اشاره به کاهش فوت شدگان کرونا در این استان به ۲ نفر طی شبانه روز گذشته، مجموع جان باختگان بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی ۲ سال قبل را ۲ هزار و ۷۰۹ نفر اعلام نمود.
دکتر علی محمدیان اردی، کاهش شمار بستری روزانه و مجموع مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی چند روز گذشته را نشان دهنده اثرگذاری مثبت واکسیناسیون دانست و اظهار داشت: احتمال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان همچنان وجود دارد.
وی با هشدار نسبت به احتمال اوج گیری شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی روزهای آینده اضافه کرد: آمار مراجعان به مراکز درمانی در سطح استان درحال کاهش است.
قزوین /
بر اساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین، تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در استان در حالی رو به افزایش بوده که تعداد بستری ها کاسته شده است.
عبدالله دیده بان اضافه کرد: بیماری کرونا سه قله ابتلا، بستری و فوتی دارد که الان در قوله فوت شدگان قرار داریم.
وی افزود: در هفته اخیر، تعداد فوت شدگان استان ۴۲ نفر و هفته پیش تر ۳۳ نفر بوده که این اعداد نشان داده است استان در قله فوت شدگان قرار دارد و امیدواریم این آمار به زودی فروکش کند.
مشهد /
مسوول کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه روزانه حدود ۲۳۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری می شوند اظهار داشت: از این تعداد حدود ۱۷۰ نفر در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان هستند.
سبزوار /
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار داشت: ۱۸ هزار دز واکسن کرونا به کودکان پنج تا ۱۲ سال در شهرستانهای زیرپوشش این دانشگاه در شهرهای غربی استان خراسان رضوی تزریق شده است.
دکتر فاطمه نوده اضافه کرد: واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال در زمینه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از حدود یک ماه پیش شروع شده و والدین می توانند برای دریافت واکسن فرزندان خود اقدام نمایند.
شاهرود/
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن اشاره به این که ۲۱ بیمار کووید۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های این شهرستان بستری هستند اظهار داشت: افراد بستری در این بخش ها دوره واکسیناسیون سه مرحله ای خودرا کامل نکردند.
حسین شیبانی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته روند مراجعان سرپایی و بستری بیماران کرونائی در شهرستان های شاهرود و میامی کاهشی بود به رسانه ها اضافه کرد: تعداد مراجعان مشکوک مبتلا به اُمیکرون در اطفال نیز کاهش داشت.
رشت /
روند صعودی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در گیلان که از اواخر دیماه با خیز ششم شروع شده بود، حالا بعد از گذشت بیش از یک ماه روند نزولی را به خود گرفت و با کاهش ۲۰ درصدی به ۵۷۳ نفر رسید.
براساس آمار امروز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، مجموع بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به ۵۷۳ نفر رسیده است که نسبت به بیشترین میزان خود طی موج ششم کاهش ۲۰ درصدی را نشان میدهد.
کرمانشاه/
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن اشاره به این که در شبانه روز گذشته ۹ نفر دیگر براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ فوت کردند، اظهار داشت: مجموع جان باختگان استان از آغاز انتشار کرونا تا حالا به سه هزار و ۳۹ نفر رسیده است.
مهدی محمدی اضافه کرد: ۱۰۸ نفر شامل ۴۸ بیمار مثبت بستری و ۶۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز قبل هشت نفر کمتر است.
خرم آباد/
بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، طی شبانه روز گذشته ۱۵۵مبتلای جدید به کرونا در لرستان شناسایی شد و شمار مبتلایان در این استان به ۲۱۳ هزار و ۶۶۵نفر رسیده است.
دکتر " مریم کوشکی " اظهار داشت: ۳۵۷ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و تحت مراقبت هستند.
ایلام/
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته سه فوتی ناشی از کرونا ثبت گردید و مجموع فوت شدگان استان به یک هزار و ۲۱۰ نفر افزوده شد.
دکتر جاسم محمدی عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ ابتلای جدید کرونا در مراکز درمانی بستری شدند و تعداد بستری های استان الان ۸۹ نفر است.
همدان /
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: با مرگ پنج بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان کرونا در این استان از آغاز شیوع این ویروس تا حالا به سه هزار و ۲۴۳ نفر رسید.
دکتر علیرضا توقیری اضافه کرد: همین طور با شناسایی ۷۶ بیمار بستری جدید مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا، شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان به ۴۷۹ نفر رسید.






منبع:

502
5.0 / 5
1400/12/12
12:14:11
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سلامت