در گزارش سلامت مطرح شد؛

ذخیره خونی در چهارمحال و بختیاری به 5 روز رسید

ذخیره خونی در چهارمحال و بختیاری به 5 روز رسید

به گزارش سلامت مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به کاهش اهدای خون در استان اظهار داشت: ذخیره خونی در این استان به پنج روز رسیده است.



حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به شیوع سویه امیکرون در چهارمحال و بختیاری و کاهش چشم گیر اهدای خون، اظهار نمود: ذخیره خونی استان به پنج روز رسیده است.
وی با اشاره به اینکه زمان استاندارد ذخیره خونی هفت روز است، اظهار داشت: در صورت ادامه روند کاهشی اهدای خون در چهارمحال و بختیاری وضعیت بحرانی خواهد بود.
مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به لزوم برگزاری اجرای پویش «اهدای خون» در استان، افزود: طی هفته آینده فراخوان اهدای خون در استان صادر خواهد شد.
هاشمی با اشاره به اینکه پروتکلهای بهداشتی به صورت کامل در مراکز اهدای خون چهارمحال و بختیاری رعایت می شود، اضافه کرد: سه مرکز «شهرکرد» و «بروجن» از شنبه تا پنجشنبه و «فارسان» در ایام زوج به صورت دائمی آماده دریافت خون از هم استانی ها هستند.
وی ضمن اشاره به این که ۵۲ درصد اهداکنندگان خون در چهارمحال و بختیاری مستمر هستند، مطرح کرد: این افراد بیشتر از دو بار در طول سال خون اهدا می کنند.
مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به اهمیت اهدای خون، اظهار داشت: مردان و زنان در طول سال به ترتیب چهار و سه مرتبه می توانند خون اهدا کنند.
هاشمی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری از لحاظ خون گیری و تأمین خون مورد نیاز تا کنون خودکفا بوده است، اظهار نمود: تمام گروههای خونی مورد نیاز بیمارستان ها و بیماران خاص توسط خود مردم استان تأمین می شود.
وی اظهار داشت: از مردم چهارمحال و بختیاری تقاضا می شود برای تأمین خون مورد نیاز بیماران بخصوص بیماران خاص و پیشگیری از رسیدن ذخیره خونی استان به وضعیت بحرانی اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند.


منبع:

701
5.0 / 5
1400/11/28
19:34:35
تگهای خبر: استاندارد , بهداشت , بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
سلامت