حدود ۶۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بابل واکسن گریز هستند

حدود ۶۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بابل واکسن گریز هستند

به گزارش سلامت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت که حدود ۶۰ درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زیرمجموعه این دانشگاه افرادی هستند که هیچ یک از دزهای واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.


دکتر سیدعلی مظفرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: ۲۷ درصد از مبتلایان بستری هم افرادی هستند که زنجیره تزریق واکسنشان را تکمیل نکرده اند و تنها یک یا دو دز واکسن زده اند.
وی با بیان اینکه از آغاز موج ششم تابحال ۶۷۸ بیمار مبتلا یا مشکوک کرونایی در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شده اند، اظهار داشت که بیشتر از ۵۱ درصد این بیماران را زنان تشکیل می دهد.
مظفرپور میانگین سنی افراد کرونایی بستری را ۴۷ سال اعلام نمود و با اظهار اینکه در بین بستری شدگان از نوزاد کمتر از یک ماه گرفته تا کهنسال ۹۸ ساله دیده می شود، اضافه کرد: حدود یک پنجم موارد بستری در بابل را کودکان زیر ۱۰ سال تشکیل و ۴۲ درصد را هم گروه سنی بالای ۶۰ سال می سازند.
وی نقش واکسن و تکمیل زنجیره آنرا در جلوگیری از مبتلا شدن به اومیکرون مهم توصیف کرد و توضیح داد: بررسی های آماری به ما می گوید که تابحال ۵۸ درصد از موارد بستری در موج ششم هیچ سابقه ای از واکسیناسیون نداشتند، چهار درصد تنها یک دز واکسن تزریق کرده بودند، ۲۳ درصد تا تزریق دو دز پیش رفتند و تنها ۱۵ درصد فقط هر سه دز را تزریق کردند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل بیشترین علائم در ارتباط با مبتلا شدن به اومیکرون را تب، سرفه، دیسترس تنفسی، درد عضلانی، تهوع، بی اشتهایی، سردرد، استفراغ، اسهال، دل درد، سرگیجه و درد قفسه سینه معرفی نمود وگفت: بیشتر افراد بستری در موج ششم از نظر داشتن بیماری های زمینه ای به ترتیب افرادی بودند که دارای فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن بودند.
وی با درخواست از شهروندان برای تزریق واکسن و تکمیل زنجیره آن، اضافه کرد: تابحال بیشتر از ۸۹ درصد از جمعیت گروه هدف دستکم یک دز واکسن کرونا را دریافت نمودند، آمار تزریق دز دوم به ۸۰ و نیم درصد رسید و دز سوم هم تازه به اندکی بیشتر از ۳۰ درصد رسیده است.
طبق گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی این شهرستان بستری شدند و تعداد کل بیماران به ۲۰۹ نفر افزایش پیدا کرده است.
همچنین ۳۰ بیمار بدحال کرونایی هم در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بابل بستری ستند.




منبع:

694
5.0 / 5
1400/11/26
11:20:13
تگهای خبر: بیمار , بیمارستان , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سلامت