بستری بیماران کرونایی در بابل سه رقمی شد

بستری بیماران کرونایی در بابل سه رقمی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت که سرعت شیوع سویه اومیکرون و افزایش میزان مبتلا شدن به این سویه سبب گشته است تا آمار بستری های کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی این دانشگاه بعد از ۲ ماه سه رقمی شود که نگران کننده است.


دکتر مصطفی جوانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: آمار مجموع بستری های کرونایی در بابل طی ۲۴ ساعت گذشته با ۲۲ بیمار جدیدی که در بیمارستان ها بستری شده اند به ۱۱۳ نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر تعداد رجوع شهروندان به مراکز درمانی با سویه اومیکرون بشدت افزایش پیدا کرده است، پیش بینی نمود که آمار بستری بیماران کرونایی در هفته جاری به مراتب افزایش خواهد یافت.
دکتر جوانیان اظهار داشت: هر چند هم اکنون آمار بیماران بدحال کرونایی ۱۹ نفر است، اما در هفته جاری این آمار هم با عنایت به سرعت جهش اومیکرون و افزایش بستری ها بیشتر خو اهد شد.
وی یکی از علل شدت شیوع اومیکرون را بی رغبتی شهروندان به تزریق دز سوم واکسن برشمرد و اظهار داشت که تابحال تنها اندکی بیشتر از ۲۳ درصد از کل جمعیت حائز شرایط دز تکمیلی واکسن را دریافت کرده اند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: برای کاهش اثرات سویه اومیکرون، لازم است آن دسته از شهروندان بابلی که از دریافت دز دوم واکسنشان سه ماه سپری شده است هر چه زودتر نسبت به تزریق دز سوم اقدام نمایند.
وی آمار تزریق دز نخست واکسن در بابل را هم اندکی بیشتر از ۸۸ درصد اعلام نمود و اظهار داشت که تزریق دز دوم هم هنوز به ۸۰ درصد نرسیده و اندکی بیشتر از ۷۹ درصد است.
جوانیان اظهار داشت: علاوه بر تزریق واکسن، رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم شرکت در تجمعات و مکان های سربسته از طریق های دیگر پیشگیری از مبتلا شدن به سویه جدید اومیکرون است که تمامی سنین بخصوص کودکان و نوجوانان را درگیر می کند.
دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد و شهرستان بیشتر از نیم میلیون نفری بابل را تحت پوشش دارد.


منبع:

683
5.0 / 5
1400/11/09
23:11:28
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
سلامت