معاون فنی مركز سلامت و محیط كار وزارت بهداشت خبر داد؛

نظارت فیزیکی ۶هزار بازرس در طرح محدودیت هوشمند کرونا

نظارت فیزیکی ۶هزار بازرس در طرح محدودیت هوشمند کرونا

به گزارش سلامت معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نظارت مستمر ۶هزار بازرس وزارت بهداشت به صورت فیزیکی در طرح محدودیت هوشمند کرونا که از ۲۱ آذر ماه در کشور شروع شده، اطلاع داد.


محسن فرهادی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا اضافه کرد: اجرای طرح مدیریت هوشمند بر دو اصل اساسی واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی استوار بوده و این طرح در پنج فاز اجرایی می شود و الان در فازسوم که در چارچوب نظارت واحدهای صنفی و صنعتی است، هستیم.
وی عنوان کرد: به علت آنکه سامانه وزارت کشور، شهرداری ها، وزارت ارتباطات و غیره به سامانه وزارت بهداشت (سامانه طرح محدودیت هوشمند کرونایی، امید) متصل باشند و هنوز این اتصال کامل نشده است، بازرسان بهداشتی به صورت فیزیکی به واحدهای صنفی و صنعتی مراجعه نموده و کارت واکسیناسیون و نحوه رعایت شیوه نامه های بهداشتی آنها را بررسی می کنند.
فرهادی تصریح کرد: هر کدام از واحدهای صنفی که واکسن کرونا را دریافت نکرده و شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نکنند، طی ۳۰ روز توسط دستگاه ناظر تعطیل می شوند و این روند همینطور برای همه مراکز آموزشی، مناسبت ها، آیین ها و همایش ها و غیره هم اجرا می شود.
وی افزود: هنوز آماری در زمینه متخلفان عرضه نشده است.
معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: کنترل و نظارت اصلی بر اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونا بر عهده وزارت بهداشت بوده و از دستگاههای مختلف می خواهیم که در ارتباط با متصل شدن به سامانه امید همکاریهای لازم را داشته باشند تا این طرح الکترونیکی اجرایی شود.
به گفته فرهادی، طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها با هدف مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از راه تبادل اطلاعات بر خط در بستر سامانه امید به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان انجام می شود و از همه مردم می خواهیم همکاریهای لازم را با انجام و تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی با ما داشته باشند.


594
5.0 / 5
1400/10/16
19:38:52
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
سلامت