سفارش های کرونائی برای مراسم سوگواری ایام محرم

سفارش های کرونائی برای مراسم سوگواری ایام محرم

سلامت: امسال در آستانه ماه محرم، کشورمان از نظر میزان مبتلاشدن به ویروس کرونا در وضعیت بحرانی به سرمی برد، بیشتر شهرهای کشور وضعیت قرمز دارند و در بعضی شهرها ظرفیت بیمارستان ها برای پذیرش مبتلایان تکمیل شده است؛ بدین سبب مراسم سوگواری باید با رعایت کامل سفارش ها اجرا شود.


به گزارش سلامت به نقل از ایرنا، انجمن علمی بهداشت محیط ایران روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام نمود: هم اکنون، وضعیت فعلی کشور از نظر میزان مبتلاشدن به بیماری کرونا، بدترین وضعیت از شروع شروع انتشار این ویروس را دارد.
نوع جهش یافته کرونا که دلتا یا همان ویروس جهش یافته هندی نام دارد، سرعت ابتلای بسیار بالایی داشته و بررسی های جدید نشان میدهد که حتی در فضاهای باز امکان انتقال این ویروس وجود دارد.
طولانی شدن حضور این بیماری منحوس در جامعه، موجب کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطوح مختلف جامعه شده است. از جانب دیگر توان نیروی بهداشت و درمان کشور برای مقابله با حجم بالای مبتلایان، محدود است و با وجود فداکاری ها و جانفشانی های این عزیزان، هر روز، شاهد آمار مرگ و میر باورنکردنی مردمان سرزمین مان هستیم.
به نظر می رسد تنها راه کنترل بحران موجود، قطع زنجیره انتقال این بیماری است که این امر تنها بوسیله کاهش حضور در اجتماع، رعایت شیوه نامه های بهداشتی (استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی) و واکسیناسیون محقق می شود.
ایام محرم پیش رو است و مردم عاشق امام حسین (ع) می خواهند ارادت خودرا به سالار شهیدان دشت کربلا نشان دهند. باید تلاش نماییم ضمن حفظ شأن و جایگاه این ایام، سلامتی مردم را در اولویت قرار دهیم؛ چونکه حفظ جان و سلامتی مردم، دغدغه اولیای دین بوده و مقام معظم رهبری هم بارها دراین زمینه سفارش هایی داشته اند.
با توجه به اهمیت فوق العاده این مساله از مردم شریف ایران خواهشمندیم در روزهای پیش رو، به سفارش های ذیل عمل کنند و خانواده و دوستان و اطرافیان خودرا از آن باخبر سازند:
اکیداً سفارش می شود از برگزاری مراسم عزاداری حتی با جمعیت محدود (اعم از خانوادگی و غیر...) در مکان های مسقف (بسته) اجتناب شود برای اینکه ویروس دلتا به آسانی در یک مکان مسقف انتشار می یابد.
مراسم عزاداری در مکان های باز نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد؛ فاصله افراد از یکدیگر باید حداقل ۲ متر باشد، از ماسک بصورت درست استفاده گردد و زمان عزاداری گروهی از ۲ ساعت تجاوز نکند.
افراد شرکت کننده در مراسم حتما باید از ماسک استفاده کنند. سفارش اکید این است که از دو ماسک و بصورت درست استفاده گردد.
به افراد سالمند و دارای بیماریهای مزمن (بیماری های خاص، دارای مشکلات قلبی و ریوی و...) سفارش شود در منزل بمانند و بصورت انفرادی مراسم این ایام را به جا بیاورند.
افرادی که گرفتار علامتی شبیه سرماخوردگی هستند، از حضور در مجالس و مراسم اجتناب کنند. هر علامتی را مبتلاشدن به کرونا فرض کرده و خودرا قرنطینه کنند.
از پهن کردن سُفره و ایجاد صف برای توزیع غذای نذری و همین طور توزیع نوشیدنی ها بپرهیز شود.
مواد ضدعفونی کننده دست در محل های ورودی به مراسم قرار داده شود.


منبع:

763
5.0 / 5
1400/05/19
14:03:48
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
سلامت