آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی به دنبال زلزله ۵ و یك دهم ریشتری استان تهران

آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی به دنبال زلزله ۵ و یك دهم ریشتری استان تهران

به گزارش سلامت به دنبال وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری اوایل صبح روز جمعه در استان تهران، تمامی دستگاههای اجرایی و امدادی همچون پایگاه های اورژانس و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمربه حالت آماده باش درآمده اند.


زمین لرزه ای در ساعت ۴۸ دقیقه صبح روز جمعه به بزرگی ۵.۱در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق ۷ کیلومتری زمین در حوالی دماوند به وقوع پیوست که شدت آن در کلانشهر تهران کاملا احساس شد.
رییس سازمان اورژانس کشور اعلام نمود زلزله اوایل صبح روز جمعه در استان تهران تابحال در شهر تهران مصدومی نداشته و همه پایگاه های اورژانس در حال آماده باش هستند.
پیرحسین کولیوند درباره آخرین وضعیت ارزیابی زلزله امشب استان تهران بیان نمود: همکاران تیم عملیات ویژه در منطقه حضور دارند و تابحال در دماوند مصدومی نداشتیم و در گیلاوند برخی منازل مسکونی گرفتار ترک خوردگی شده اند.
وی افزود: بیمارستان های فیروزگر، رسول اکرم، امام خمینی و شهدای تجریش در آماده باش هستند.
کولیوند اظهار داشت: همه پایگاه های اورژانس هم در حال آماده باش هستند. تا این لحظه گزارشی از مصدوم زلزله به ما اعلام نشده است.
به دنبال وقوع زلزله در استان تهران، وزیر کشور در دستوری به استاندار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران از آنها خواست با سرعت نسبت به ارسال تیمهای مجهز امدادی به منطقه اقدام نمایند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این دستور خواهان امدادرسانی سریع و بهینه به صدمه دیدگاه احتمالی، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و مراقبتی درباره بیماری ویروس کرونا در منطقه دماوند تهران شد.
وی همینطور ارزیابی از خسارات و مبادرت به موقع جهت حل مسکلات مردم را از موارد ضروری در امدادرسانی مورد تاکید قرار داد.
فرماندار دماوند هم در گفتگو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: خوشبختانه تابحال زلزله خسارت مالی و جانی در دماوند نداشته است، اما تیم های هلال احمر بریا بررسی آخرین وضعیت خسارت احتمالی به روستاهای منطقه اعزام شده اند.
مهدی حیدری تصریح کرد: با بررسی وضعیت منطقه تا یک ساعت دیگر می توانیم آمار دقیقی از وقوع خسارت احتمالی این زمین لرزه عرضه دهیم.
استاندار تهران هم تصریح کرد: با وقوع زمین لرزه در استان تهران تمام بیمارستانهای استان، هلال احمر، اورژانس و شهرداری ها به حالت آماده باش کامل درآمده اند.
محسن بند پی تصریح کرد: الان برای برآورد خسارت احتمالی تیم های امدادی به منطقه اعزام شده اند و شهروندان ضمن حفظ آرامش خود باید در این ساعتها هوشیار باشند.
مهدی جمشیدی دانا مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران هم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به زلزله تهران اظهار داشت: خوشبختانه تابحال گزارشی از صدمه به شبکه گاز به علت زلزله گزارش نشده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون شبکه گاز در مناطقی که زلزله را احساس کرده اند پایدار و از امنیت لازم برخوردار می باشد.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم در گفت وگویی اعلام نمود این زلزله ای در استان های البرز، قم، قزوین و بخش های از مازندران هم احساس شده است.
به قول وی، پنج تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و تابحال گزارشی از وقوع خسارت دریافت نشده است.




1789
5.0 / 5
1399/03/12
22:22:46
تگهای خبر: امنیت , بهداشت , بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
سلامت