رژیم غذایی فستینگ به بهبود سرطان تخمدان کمک می نماید

رژیم غذایی فستینگ به بهبود سرطان تخمدان کمک می نماید

به گزارش سلامت، یک مطالعه جدید نشان میدهد یک تغییر ساده در زمان وعده های غذایی می تواند به بهبود نتایج برای زنان دچار شایع ترین و تهاجمی ترین نوع سرطان تخمدان کمک نماید.


به گزارش سلامت به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، «کلودیا مارچتی» نویسنده اصلی مطالعه از بنیاد پلی کلینیک دانشگاه آگوستینو گملی در رم، اظهار داشت: «به رغم پیشرفت در جراحی و شیمی درمانی، بیماران دچار سرطان تخمدان پیشرفته هنوز با نتایج ضعیفی روبرو هستند.

این مطالعه نیاز فوری به استراتژی های ایمن، کم هزینه و به سادگی قابل اجرا را برجسته می کند که می توانند اثربخشی درمان را افزایش داده و پیش آگهی بیمار را بهبود بخشند.»

محققان روش فستینگ کوتاه مدت را در ۳۶ زن دچار سرطان تخمدان درجه بالای مرحله ۳ یا ۴ که پیش از جراحی تحت شیمی درمانی قرار داشتند، آزمایش کردند.

از بیماران خواسته شد که یا رژیم غذایی معمول خویش را ادامه دهند یا ۳۶ ساعت پیش از شیمی درمانی و ۲۴ ساعت بعد از هر درمان از روش فستینگ پیروی کنند.

نتایج: خانمهایی که رژیم فستینگ داشتند، احتمال بیشتری داشت که پاسخ قوی تری به شیمی درمانی داشته باشند. آنها همینطور مدت طولانی تری بدون پیشرفت سرطان زندگی کردند- ۳۸ ماه، در مقایسه با ۲۴ ماه برای خانمهایی که به صورت معمول غذا می خوردند.

محققان فکر می کنند رژیم فستینگ به کاهش انسولین، هورمونی که می تواند سیگنال های رشد و بقا را به سلول های سرطانی ارسال نماید، کمک می نماید.

در این مطالعه، انسولین در گروه کنترل افزوده شد اما در گروه فستینگ کاهش پیدا کرد.

مارچتی اظهار داشت: «زنان دچار سرطان تخمدان پیشرفته هنوز با نتایج ضعیفی روبرو هستند و این امر نیاز فوری به استراتژی های ایمن و کم هزینه ای را که امکان دارد به بهبود پاسخ به درمان کمک نماید، برجسته می کند.»

محققان همچنان به مطالعه چگونگی تاثیر فستینگ بر بدن، سیستم ایمنی و پاسخ به شیمی درمانی ادامه می دهند. آزمایش های بالینی بزرگ تری برنامه ریزی شده است.



به طور خلاصه، محققان روش فستینگ کوتاه مدت را در ۳۶ زن گرفتار سرطان تخمدان درجه بالای مرحله ۳ یا ۴ که قبل از جراحی تحت شیمی درمانی قرار داشتند، آزمایش کردند. از بیماران خواسته شد که یا رژیم غذایی معمول خود را ادامه دهند یا ۳۶ ساعت قبل از شیمی درمانی و ۲۴ ساعت پس از هر درمان از روش فستینگ پیروی کنند. نتایج: زنانی که رژیم فستینگ داشتند، احتمال بیشتری داشت که پاسخ قوی تری به شیمی درمانی داشته باشند. آنها همچنین مدت طولانی تری بدون پیشرفت سرطان زندگی کردند- ۳۸ ماه، در مقایسه با ۲۴ ماه برای زنانی که به شکل معمول غذا می خوردند. محققان فکر می کنند رژیم فستینگ به کاهش انسولین، هورمونی که می تواند سیگنال های رشد و بقا را به سلول های سرطانی ارسال نماید، کمک می نماید. در این مطالعه، انسولین در گروه کنترل اضافه گردید اما در گروه فستینگ کاهش پیدا کرد. مارچتی گفت: زنان گرفتار سرطان تخمدان پیشرفته هنوز با نتایج ضعیفی روبرو هستند و این امر نیاز فوری به استراتژی های ایمن و کم هزینه ای را که امکان دارد به بهبود پاسخ به درمان کمک کند، برجسته می کند.

3
5.0 / 5
1405/03/21
13:37:54
تگهای خبر: بیمار , جراحی , درمان , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
لینک دوستان سلامت
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

سلامت