افزایش ۵۲ درصدی موارد مبتلا شدن به کرونا طی ۴ هفته اخیر در جهان

افزایش ۵۲ درصدی موارد مبتلا شدن به کرونا طی ۴ هفته اخیر در جهان

به گزارش سلامت، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نمود: تعداد موارد جدید مبتلا شدن به کووید۱۹ طی چهار هفته گذشته ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده و بیشتر از ۸۵۰ هزار مورد جدید در این دوره در سراسر دنیا گزارش شده است.


به گزارش سلامت به نقل از livemint، سازمان جهانی بهداشت در آخرین بیانیه مطبوعاتی خود همینطور اعلام نمود که تعداد مرگ و میرهای جدید نسبت به دوره ۲۸ روزه قبل هشت درصد کاسته شده و در مجموع بیشتر از ۳۰۰۰ فوتی جدید ناشی از این بیماری گزارش شده است.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، تا ۱۷ دسامبر (حدود یک هفته قبل) بیشتر از ۷۷۲ میلیون مورد تایید شده و نزدیک به هفت میلیون مرگ در سراسر دنیا از زمان شروع همه گیری کووید۱۹ گزارش شده است.
علاوه بر این، سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت که بیشتر از ۱۱۸ هزار بستری جدید ناشی از مبتلا شدن به کووید۱۹ در بیمارستان و بیشتر از ۱۶۰۰ پذیرش جدید در قسمت مراقبت های ویژه (ICU) ثبت شده که در کل به ترتیب ۲۳ درصد و ۵۱ درصد افزایش پیدا کرده است.
از تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳، سویه JN.۱ کرونا به علت شیوع سریع در جهان بعنوان سویه تحت نظر طبقه بندی شده است.
بر مبنای شواهد موجود، خطر بهداشت عمومی جهانی ناشی از JN.۱ هم اکنون کم ارزیابی می شود. علیرغم این با شروع زمستان در نیمکره شمالی، JN.۱ می تواند بار عفونت های تنفسی را در خیلی از کشورها افزایش دهد.
متخصصان می گویند واکسن های فعلی در مقابل بیماری های شدید و مرگ ناشی از JN.۱ و سایر انواع در گردش سارس-کوو-۲، ویروسی که سبب بیماری کووید۱۹ می شود، موثر هستند.
با این وجود کووید۱۹ تنها بیماری تنفسی در گردش نیست. آنفلوآنزا، ویروس سینسیشیال تنفسی یا RSV و ذات الریه شایع دوران کودکی هم درحال افزایش هستند.
سازمان جهانی بهداشت به مردم سفارش می کند که با استفاده از تمام ابزارهای موجود، اقداماتی را برای پیشگیری از عفونت ها و بیماری های شدید انجام دهند. این موارد شامل استفاده از ماسک در مکانهای شلوغ، بسته یا دارای تهویه ضعیف، حفظ فاصله از دیگران، رعایت آداب تنفسی (پوشاندن صورت هنگام سرفه و عطسه)، شستن مرتب دست ها و انجام آزمایش در صورت داشتن علایم بیماری است.




منبع:

301
5.0 / 5
1402/10/03
08:13:53
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سلامت