وزیر بهداشت مطرح كرد

ضرورت افزایش تخت های بیمارستانی ویژه کودکان در کشور

ضرورت افزایش تخت های بیمارستانی ویژه کودکان در کشور

به گزارش سلامت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵ هزار و ۳۴۴ تخت کودکان در کشور داریم، بر ضرورت افزایش تخت های بیمارستانی برای کودکان تاکید نمود.


به گزارش سلامت به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان حکیم ضمن تاکید بر این که درمان کودکان برای ما اهمیت دارد، عنوان کرد: کودکی که درمان می شود، بیشتر از ۶۰ تا ۷۰ سال زندگی می کند و عدم رسیدگی درست و به موقع به کودک بیمار امکان دارد صدمه ای ماندگار به جا بگذارد.
وی با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت کشور ما را کودکان می سازند، برضرورت ایجاد مراکز درمانی بیشتر برای کودکان در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: باید به افرادی که در این رشته فعالیت دارند توجه بیشتری صورت بگیرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه حالا ۱۵ هزار و ۳۴۴ تخت کودکان در کشور داریم، ضرورت افزایش تخت های بیمارستانی برای کودکان را مورد تاکید قرار داد.
دکتر عین اللهی اظهار داشت که از ۱۵ هزار و ۳۴۴ تخت کودکان، ۱۱ هزار و ۷۶۴ تخت دانشگاهی بوده و ازاین رو بخش خصوصی، چندان در قسمت کودکان وارد نشده است بنابراین باید بتوانیم بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب نماییم.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: علاوه بر تخت های عمومی کودکان، هزار و ۵۲ تخت پی آی سی یو و مراقبت ویژه کودکان و ۴ هزار و ۲۵ تخت ان آی سی یو نوزادان داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اینکه هدف ما نظام پیشرفته سلامت است، عنوان کرد: باید نظام سلامت را در تمدن نوین اسلامی به جایگاه سزاوار خود برسانیم.




منبع:

281
5.0 / 5
1402/07/15
10:40:08
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
سلامت