مدیرعامل سازمان تداركات پزشكی هلال احمر اعلام كرد

توزیع ۲۴ ساعته واکسن آنفلوآنزا در داروخانه های هلال احمر

توزیع ۲۴ ساعته واکسن آنفلوآنزا در داروخانه های هلال احمر

به گزارش سلامت، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از تولید میزان قابل توجهی از واکسن های آنفلوآنزا به دست شرکتهای دانش بنیان داخلی و هم توزیع ۲۴ ساعته آن در داروخانه های مورد نظر اطلاع داد.


به گزارش سلامت به نقل از ایسنا، علیرضا عسکری در رابطه با توزیع واکسن آنفلوآنزا، اظهار داشت: با آغاز فصل سرما دغدغه ای در رابطه با همه گیری بیماری آنفلوآنزا داریم که اگر تدابیری برای گروههای در معرض خطر صورت گیرد، جلوی خیلی از عوارض شدید، بستری های بی مورد و خطرناک و مرگ ومیر ناشی از بیماری گرفته می شود.
وی ادامه داد: بدین سان کسانی که واکسن آنفلوآنزا را تزریق می کنند، در صورت مبتلا شدن به بیماری، دوره آنرا با کمترین عوارض پشت سر می گذارند. ازاین رو مبادرت به توزیع واکسن در داروخانه های هلال احمر کرده ایم. بعنوان مثال در تهران مردم می توانند واکسن را در داروخانه طالقانی و تهرانپارس تهیه کنند. نکته قابل تجه اینست که تعداد قابل توجهی از واکسن های آنفلوآنزا به دست شرکتهای دانش بنیان داخلی ساخته شده است.
وی ضمن اشاره به شبانه روزی بودن داروخانه های هلال احمر، اظهار داشت: بر این اساس واکسن ۲۴ ساعته در اختیار مردم است و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، افزود: در مواردی به علل علمی تیپ های دیگری از واکسن (پلتفرم های متفاوت تولید شده) نیاز است که به فراخور سیاست های سازمان غذا و دارو واردات واکسن صورت گرفته و بعد از تجویز پزشکان در اختیار بیماران قرار می گیرد.
عسکری یادآوری کرد: پارسال با تشدید سرما و همه گیری باکتریایی مشکل آنتی بیوتیک در کشور پدید آمد که هلال احمر با افزایش تولید آنتی بیوتیک، بحران را مدیریت کرد و به کمک وزارت بهداشت آمد؛ برای سال جاری هم آمادگی کامل برای عرضه داروهای تنفسی و ضد حساسیت در فصل سرما را داریم. در این حوزه دپوی قابل قبولی صورت گرفته است و ما با آمادگی کامل در خدمت مردم هستیم.
وی ضمن اشاره به مشکلات و سختی های دوره پاندمی کرونا، اظهار نمود: خاطره ناخوشی از کووید۱۹ داریم، ولی عادات خوبی در زمینه رعایت نکات بهداشتی به وجود آمد؛ البته امروز هم نباید فکر نماییم که با فروکش کردن کرونا باید این عادات را کنار بگذاریم. همچنان شستشوی دست ها و استفاده از ماسک در اماکن تجمعی و رعایت بهداشت، دوری از شلوغی ها مهم می باشد و نباید فراموش نماییم هرچه تعداد بیماران کاهش پیدا کند بیشتر به موفقیت خواهیم رسید.



285
5.0 / 5
1402/07/03
08:05:11
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
سلامت