وزیر بهداشت اعلام كرد

بی نیازی بیماران ایرانی به درمان در خارج از کشور

بی نیازی بیماران ایرانی به درمان در خارج از کشور

به گزارش سلامت، وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه کشور در راه پیشرفت و توسعه قرار دارد، اظهار داشت: امروزه بیماران ما برای درمان به خارج از کشور سفر نمی کنند، بلکه بیماران خارجی برای درمان به کشور ما سفر و از امکانات درمانی ایران استفاده می نمایند.


به گزارش سلامت به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی، در مراسم نواختن زنگ اول مهر در دبیرستان شهید آوینی، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت، اظهار داشت: امروزه تبلیغات دشمن در فضای مجازی، نسل جوان و دانش آموزان عزیز را هدف قرار داده است و تحریف حقیقت ها، موضوعی است که باید نسبت به آن بینش و آگاهی پیدا نماییم.
وی در جمع دانش آموزان، ضمن تاکید بر ضرورت مطالعه تاریخ، اضافه کرد: جوانان باید آگاه باشند و از وقایع و رویدادهای روز جهان آگاه شوند تا بتوانند درست را از نادرست تشخیص دهند.
وزیر بهداشت اظهار داشت: کشور در راه پیشرفت و توسعه قرار دارد و به رغم تحریم های ظالمانه، امروزه خیلی از نیازمندی هایمان را در داخل کشور تأمین می نماییم.
وی ادامه داد: امروزه بیماران ما برای درمان به خارج از کشور سفر نمی کنند، بلکه بیماران خارجی برای درمان به کشور ما سفر و از امکانات درمانی ایران استفاده می نمایند.
عین اللهی با اشاره به اینکه دانش آموزان امیدهای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، خاطرنشان کرد: باید زمان شناس باشیم و در هر مقطعی از زمان، اقدام شایسته و تصمیم متناسب با همان برهه را اتخاذ نماییم.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه والدین در افزایش آگاهی فرزندان شان نقش موثری دارند، اظهار داشت: دانش آموزان باید هوشیار باشند و فریب فضای مجازی را نخورند؛ چونکه در این فضا گاها محتوای کاذب منتشر می شود.
وی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی مانند کوه استوار ایستاده است و ثبات قدم و کوشش دانش آموزان بر اقتدار آن می افزاید.
وزیر بهداشت ضمن اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است و در طول سالهای بعداز انقلاب اسلامی، خیلی از شاخصهای بهداشت و سلامت کشور ارتقایی چشم گیر یافته است.
وی ادامه داد: امروزه ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشورمان در داخل تولید می شود و دانش بنیان ها ۴۰ درصد تجهیزات پیشرفته پزشکی را تولید می کنند.
سلامت، موضوعی فرابخشی
وی، "سلامت" را موضوعی فرابخشی توصیف کرد و اضافه کرد: تمامی دستگاه ها در تأمین سلامتی جسمی و روحی انسان ها موثرند؛ چونکه نخستین رکن سلامتی، آموزش و آگاهی صحیح است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، عین اللهی خطاب به دانش آموزان، ضمن تاکید بر پرداختن به معنویات و انجام فرایض الهی توام با کسب دانش و معرفت، اظهار داشت: حفظ سلامتی و خودمراقبتی اهمیت زیادی دارد و نسل جوان باید سواد سلامت خویش را افزایش دهد. چونکه عقل سالم در بدن سالم می باشد و ورزش از مهم ترین الزامات دست یافتن به سلامت است.



297
5.0 / 5
1402/07/02
20:17:48
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
سلامت