معاون آموزشی وزیر بهداشت:

وجود فقط یک دانشگاه علوم پزشکی در هرمزگان نگران کننده است

وجود فقط یک دانشگاه علوم پزشکی در هرمزگان نگران کننده است

به گزارش سلامت، هرمزگان معاون آموزشی وزیر بهداشت اظهار داشت: متاسفانه فقط یک دانشگاه علوم پزشکی در هرمزگان وجود دارد، در صورتیکه بعضی از استانهای مجاور با این استان دارای پنج دانشگاه و یا دانشکده علوم پزشکی هستند.



دکتر ابوالفضل باقری فرد بامداد امروز (۱۳ تیرماه) در دیدار با اساتید، اعضای هیأت علمی و مدیران گروههای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اضافه کرد: پیشرفت علوم پزشکی و تربیت دانشجویان در حوزه آموزش مرهون تلاش ها و زحمات شبانه روی اعضای هیأت علمی و کادر آموزشی دانشگاه است و بنابراین شیرین ترین بخش سفرهای کاری بنده به سایر استان ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور دیدار با اعضای فرهیخته هیأت علمی است.

وی افزود: آموزش دارای یک پویندگی است و با آموزش است که هر روز تکرار می شویم.

باقری فرد با ابراز رضایت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حوزه های بهداشت، درمان، تحقیقات و علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: علیرغم گستردگی و وسعت جغرافیایی استان و همینطور طول بیشتر از یک هزار و دویست کیلومتر نوار ساحلی از شرق به غرب هرمزگان، متاسفانه فقط یک دانشگاه علوم پزشکی در این استان وجود دارد، در صورتیکه بعضی از استانهای مجاور با این استان دارای پنج دانشگاه و یا دانشکده علوم پزشکی هستند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت مبحث و درخواست های مسئولین استانی اعطای مجوز و تاسیس دانشکده علوم پزشکی با محوریت دو قطب شرق و غرب استان (میناب و بندرلنگه) در شورای گسترش وزارت بهداشت از یک سال قبل در دستور کار قرار گرفته است. امیدواریم با محیا شدن زیر ساخت های لازم قدمی در جهت توسعه بخش آموزشی و در نهایت توسعه سلامت استان برداشته شود.





منبع:

374
5.0 / 5
1402/04/13
09:39:12
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , پزشكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
سلامت