یافته جدید درباره ی ارتباط آنفلوآنزا با حمله قلبی

یافته جدید درباره ی ارتباط آنفلوآنزا با حمله قلبی

سلامت: مطالعه ای جدید نشان میدهد افرادی که به آنفلوآنزا مبتلا می شوند تا ˮیک هفتهˮ بعد از تشخیص این ویروس، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی هستند.


به گزارش سلامت به نقل از ایندیپندنت، کارشناسان سلامت می گویند که این خطر در هفت روز اول بعد از مثبت شدن جواب آزمایش مبتلاشدن به ویروس در یک فرد، می تواند بیشتر باشد.
بگفته کارشناسان، این نتایج بر اهمیت برنامه واکسیناسیون آنفلوانزا و همین طور آگاه کردن پزشکان معالج بیماران مبتلا به آنفلوانزا از علایم حمله قلبی تاکید دارد.
گروهی از متخصصان هلندی نتایج آزمایش های ۱۶ لابراتوار در سراسر هلند را تحلیل و بررسی و آنها را با سوابق مرگ و بستری شدن در بیمارستان مقایسه کردند. لابراتوار ها بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹، حدود ۲۶ هزار و ۲۲۱ مورد مبتلاشدن به آنفلوانزا را تایید نموده اند.
بر طبق این مطالعه که ماه آوریل به کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماریهای عفونی در کپنهاگ ارائه شد، بیش از یک سوم (۳۵ درصد) از بیمارانی که گرفتار حمله قلبی شدند بهر دلیلی طی یک سال بعد از تشخیص آنفلوآنزا، جان خودرا از دست دادند.
پژوهشگران محاسبه کردند که احتمال حمله قلبی در افراد، هفت روز بعد از تشخیص آنفلوانزا ۶.۱۶ برابر بیش از سال قبل یا پس از آن بود و همین طور زمانی که آنها داده ها را از سوابق مرگ ومیر حذف کردند، افزایش ریسک حمله قلبی در هفته اولِ تشخیص بیماری، ۲.۴۲ برابر بیش از سال قبل یا پس از مبتلاشدن به آن بود.
کارشناسان چنین نظر می دهند که ترکیب واکنش بدن به ویروس آنفلوآنزا و توانایی ویروس در ایجاد "چسبندگی" بیشتر خون می تواند موجب این ارتباط باشد.
دکتر "آنه مارین دو بوئر"، نویسنده اصلی این مطالعه از مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت در هلند، اظهار داشت: نتایج مطالعات ما راهبردهای پیش گیری از بیماری آنفلوآنزا همچون واکسیناسیون را تایید می کند. آنها همین طور بر افزایش توجه پزشکان و بیماران مبتلا به آنفلوانزای بستری در بیمارستان به علایم حمله قلبی تاکید می کنند.
وی اشاره کرد: بااینکه از نتایج بررسی ما معین نیست آیا مبتلایان به آنفلوآنزای خفیف نیز در معرض خطر هستند یا نه اما عقل حکم می کند که آنها هم از این ارتباط آگاه باشند.




منبع:

370
5.0 / 5
1402/01/14
21:37:13
تگهای خبر: بیمار , بیمارستان , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سلامت