تشکیل کمیته رصد اجرای قانون راندمان و قانون خدمات پرستاری در سازمان بازرسی

تشکیل کمیته رصد اجرای قانون راندمان و قانون خدمات پرستاری در سازمان بازرسی

سلامت: سلامت: بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور از تشکیل کمیته رصد برای اجرای قانون راندمان و قانون خدمات پرستاری در پی تاکید رییس قوه قضاییه و رییس سازمان بازرسی آگاهی داد.


به گزارش سلامت به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان بازرسی کل کشور، ایروان مسعودی اصل امروز سه شنبه در پی دستور رییس قوه قضاییه در دیدار با تعدادی از پرستاران و ضرورت رفع مشکلات و دغدغه های آنها در نشستی با حضور برخی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان های بیمه گر پایه و نمایندگان اصناف و تشکل های پرستاری، پرستاران را یکی از تأثیرگذارترین اقشار در زمینه سلامت دانست و بر رفع دغدغه آنها تاکید کرد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات مشابهی در سال ۹۹، اشاره کرد: گزارش نهایی آن جلسات به دستگاه های مسؤول ارسال شد و در امتداد آن برخی اقدامات در امتداد احقاق حقوق پرستاران و جذب آنان صورت گرفت؛ اما گزارش های دریافتی سازمان بازرسی حکایت از آن داشت که موضوع راندمان و تعرفه گذاری خدمات پرستاران همچنان بطور کامل اجرائی نشده است.
بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور افزود: باید تصمیمات اتخاذ شده منجر به ارتقای سلامت و رضایتمندی جامعه پرستاری و در نهایت خدمات گیرندگان یعنی بیماران شود و باتوجه به تأکیدها، مقرر است گزارش اقدامات در امتداد اجرای حسن جریان امور از طرف رییس سازمان بازرسی به رییس قوه قضاییه ارسال شود.
مسعودی اصل با اعلان اینکه قسمتی از قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در پنجم تیر از طرف شورای عالی بیمه ابلاغ گردید، اظهار داشت: پیگیری ها نشان از آن دارد که تعدادی از سازمان های بیمه گر در اجرای این قانون همکاری داشته اما برخی دیگر بر سر نحوه ی اجرای قانون مذکور ابهاماتی دارند که این مساله موجب عدم اجرای کامل قانون شده است.
بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: باید به این نکته اشاره نمود که قوانین و دستورالعمل های مبتنی بر آن قابلیت بازبینی دارند و اگر در زمان اجرای قانونی، با مشکل مواجه شویم می توانیم در قالب همان قانون، آنرا اصلاح کرد.
مسعودی اصل از تشکیل کمیته رصد برای اجرای قانون راندمان و قانون خدمات پرستاری در پی تأکیدهای رییس قوه قضاییه و رییس سازمان بازرسی آگاهی داد و اظهار داشت: گزارش بررسی ها را حتما ارسال خواهیم کرد و با توجه به این که عزم سازمان بازرسی بر اجرای این دو قانون راسخ است، اگر با ترک فعلی مواجه شویم برخورد خواهیم کرد.
براساس این گزارش، در این جلسه مطالبی همچون تعیین تکلیف وضعیت استخدامی پرستاران و تامین نیروی انسانی، اجرا نشدن قانون راندمان و قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران، کمبود کمک پرستار، مهاجرت پرستاران، سختی کار، بهبود معیشت و رفاه خدمات این قشر مورد بحث قرار گرفت.
به گزارش سلامت به نقل از خبرگزاری ایرنا، هشتم شهریور رییس قوه قضاییه در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پرستاری اظهار داشت: دست اندرکاران نظام پرستاری قوانین اجرا نشده یا کامل اجرا نشده حوزه کاری خودرا بصورت مکتوب یا در قالب برگزاری جلسه به رییس سازمان بازرسی عرضه کنند تا پیگیری های لازم صورت گیرد.



منبع:

491
5.0 / 5
1401/06/15
23:18:10
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
سلامت