تکرار روزهای بدون فوتی و بدون بستری کرونا در استان اردبیل

تکرار روزهای بدون فوتی و بدون بستری کرونا در استان اردبیل

به گزارش سلامت ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام نمود: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا، آمار مبتلایان روزانه بیماری کووید.19 در استان اردبیل برای بار دوم در یک هفته اخیر به صفر رسید.


دکتر علی محمدیان اردی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با صفر شدن باردیگر فوت مبتلایان برای چهل و هفتمین روز در امسال، مجموع جان باختگان ۶ موج شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۰۲ نفر باقی ماند.
وی همین طور آمار مبتلایان بستری همزمان کووید.۱۹ در استان اردبیل را ۱۰ نفر اعلام نمود و اضافه کرد: این آمار پایین رقم ثبت شده طی ۲ سال قبل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: در ادامه سیر نزولی شیوع کرونا، شمار بستری مبتلایان بدحال کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان طی شبانه روز گذشته به ۶ نفر و تعداد افراد ترخیص شده بستری در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان نیز به یک نفر رسید.
وی اضافه کرد: اکنون شهرستان اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد، گرمی و خلخال در وضعیت آبی و شهرستان های نیر، نمین، اصلاندوز، بیله سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.
دکتر محمدیان اردی با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۶۸۷ دُز واکسن نوبت اول، دوم و سوم در استان اردبیل، نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان را ۱۰۰ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۸ هزار و ۴۵۶ دُز اعلام نمود.
وی همین طور نرخ تزریق نوبت دوم در استان اردبیل را حدود ۹۰ درصد معادل ۸۵۶ هزار و ۸۰۱ دُز ذکر کرد و اظهار داشت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام نمود: دُز سوم واکسن کرونا برای ۴۰۱ هزار و ۴۳۰ نفر از شهروندان این استان تزریق شده که معادل ۴۳ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.
وی اضافه کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیش گیری از مبتلاشدن و کاهش شدت بیماری بسیار مهمست و همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.
دکتر محمدیان اردی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی اظهار داشت: حتی افرادی که سه دُز واکسن کرونا زده اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند چون واکسیناسیون موجب پیش گیری از مبتلاشدن نمی ‍ شود و تنها در پیش گیری از مرگ و میر موثر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان اصرار کرد.
به گزارش سلامت به نقل از خبرگزاری ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال قبل با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.


منبع:

554
5.0 / 5
1401/03/02
11:52:13
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
سلامت