در گزارش سلامت مطرح شد؛

علت افزایش آمار مرگ های کرونایی

علت افزایش آمار مرگ های کرونایی

عضو کمیته ی علمی کشوری کووید۱۹، در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در پیک ششم و آمار مبتلا شدن و مرگ و میرها، توضیحاتی عرضه داد.



مجید مختاری در مورد کاهش آمار مبتلایان کرونا و افزایش مرگ و میر بیماران، به خبرنگار مهر اظهار داشت: معمولا آمار مرگ و میر در کرونا در ارتباط با بستری های دو هفته قبل است بنابراین نمی توان گفت کاهش تعداد مبتلایان امروز منجر به کاهش مرگ و میرها می شود و باید آمار ابتلای دو هفته قبل را در نظر گرفت.
وی تصریح کرد: خیلی از مرگ و میرهای کرونایی در اورژانس و آی سی یو بیمارستان ها مستقیم در ارتباط با کرونا نمی گردد و عوارض دیگری همراه با آنها است که یکی از آنها می تواند بیماری های زمینه ای باشد، ازاین رو افزایش آمار ابتلاء را باید با عنایت به عوامل مختلفی در نظر گرفت.
به گفته عضو کمیته ی علمی کشوری کووید ۱۹، در مجموع با پایین آمدن آمار ابتلاء به احتمال زیاد در دو هفته آینده با سیر نزولی آمار مرگ و میر مواجه خواهیم شد.
مختاری در پاسخ به این سؤال که آیا کاهش آمار مبتلایان در ارتباط با عدم رجوع بیماران برای انجام تست است یا خیر، اضافه کرد: این مورد هم می تواند درست باشد اما این مورد در گذشته هم وجود داشته بنابراین به صورت قاطع نمی توان اظهار داشت که رجوع مردم برای تست کمتر شده و بنابراین میزان شناسایی ها کم شده باشد. در مجموع نسبت به هفته های گذشته تعداد مبتلایان کم شده که میتوان نتایج آنرا در آینده نزدیک که منجر به کاهش مرگ و میرها می شود، دید.
وی در مورد عبور از پیک ششم طی هفته های آینده اظهار داشت: نمی توان این مورد را به سادگی عنوان نمود چون که پیشبینی آن خیلی سخت است و عبور از پیک ششم به رفتار مردم و رعایت پروتکلهای بهداشتی بستگی دارد اما متخصصان و ویروس شناسان معتقدند اکثریت جامعه بشری به اومیکرون مبتلا خواهند شد اما این که طی چند هفته آینده سیر نزولی را در این بیماری خواهیم دید یا خیر بستگی به عوامل مختلفی دارد که نمی تواند از الان پیش بینی نمود.
مختاری همینطور در مورد ابتلای مجدد بیماران به اومیکرون، اضافه کرد: چندین مطالعه در این خصوص انجام شده و امکان دارد در یک خانواده فردی باردیگر مبتلا شود و این بیماری مخصوص جوان ها و همینطور مسن هایی است که بیماری زمینه ای دارند.
وی در مورد تزریق دوز سوم واکسن برای افراد مبتلا به اومیکرون اظهار داشت: اطلاعاتی که از مجامع بین المللی وجود دارد در خصوص این است افرادی که به اومیکرون مبتلا می شوند آنتی بادی قوی نسبت به این بیماری دارند و تا سه ماه ادامه پیدا می کند ازاین رو تا سه ماه بعد از ابتلاء بهتر است دوز سوم تزریق شود و در بعضی موارد دیده شده اگر فاصله تزریق را کوتاه نماییم امکان دارد عوارضی ایجاد شود و در مجموع آنتی بادی و ایمنی سلولی که توسط اومیکرون در بدن ایجاد می شود، تا چند ماه باقی می ماند.


منبع:

555
5.0 / 5
1400/12/04
20:59:26
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
سلامت