وزیر بهداشت خبر داد

از تعیین تکلیف بیمارستان عنبرآباد پس از ۱۱ سال معطلی تا بررسی کمبودهای بهداشتی و درمانی

از تعیین تکلیف بیمارستان عنبرآباد پس از ۱۱ سال معطلی تا بررسی کمبودهای بهداشتی و درمانی

به گزارش سلامت، کرمان وزیر بهداشت از تکمیل بیمارستان عنبرآباد در سال آینده اطلاع داد که ۱۱ سال بلاتکلیف است و اظهار داشت: در صورتیکه خدمات طرح بهداشت خانواده در جنوب کرمان قابل قبول باشد، خدمات درمانی مجانی خواهد شد.


دکتر بهرام عین اللهی امروز ۲۶ مردادماه در مسافرت به جنوب کرمان جهت بررسی آخرین وضعیت پروژه ها و بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را از خدمات ماندگار و تأثیر گذار دانست که در سنوات گذشته راه اندازی شده و اضافه کرد: به خاطر استقرار دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خدمات خوبی در منطقه عرضه شده و طی این مدت آموزش و درمان متحول شده است.
وی جنوب کرمان را جزء مناطق محروم کشور عنوان نمود و گقت: در دولت سیزدهم بنای کار بر اینست که به مناطق محروم بیشتر از این توجه گردد.
وزیر بهداشت از افتتاح ۶۶ طرح در جنوب کرمان سخن به میان آورد که ۳۳ پروژه جدید هم در دست اقدام است و اظهار داشت: همه این طرح ها در حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت ها بوده که از روند خدمات رسانی آنها بازدید خواهم کرد.
عین اللهی همینطور به تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی عنبرآباد و بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی جیرفت اشاره نمود که برای تکمیل بیمارستان عنبرآباد در مسافرت هیات دولت به کرمان مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و قول مساعدت داد که این مرکز درمانی سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
وی تقویت زیرساخت های فیزیکی بهداشت و درمان را با تخصیص اعتبارات بموقع مورد تاکید قرار داد و به مردم عنبرآباد اعلام نمود که پروژه بیمارستان حتما در دستور کار است.
وزیر بهداشت، موفقیت طرح بهداشت خانواده را در عرضه خدمات مجانی به خانوار ها موثر دانست و اظهار نمود: عملکرد طرح بهداشت خانواده را بررسی خواهیم کرد و اگر خوب عمل شده باشد، جنوب کرمان بعنوان پنجمین منطقه در سطح کشور از مزیت های عرضه خدمات مجانی بهره مند خواهد شد.
وی از تأمین یک دستگاه MRI پیشرفته برلی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اطلاع داد که با راه اندازی مکان فیزیکی، آماده عرضه خدمات خواهد شد.
به گزارش سلامت به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت از پروژه بیمارستان عنبرآباد بازدید بعمل آورد و از اهتمام ویژه وزارت بهداشت برای تکمیل این طرح بعنوان مطالبه عمومی خبرداد که سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
او همینطور درحاشیه بازدید پروژه بیمارستان عنبرآباد از توجه ویژه به تأمین زیرساخت های بهداشتی و درمانی در حوزه زنان اطلاع داد و در پاسخ به مطالبه خبرنگار ایسنا نسبت به وضعیت نامناسب تنها بیمارستان تخصصی زنان (آیت الله کاشانی جیرفت) بعنوان یکی از مولفه های مهم در بحث فرزندآوری و مشوق های عمومی اظهار داشت: حتما این مورد را بررسی خواهم کرد و بعنوان یک خبرنگار آن چه را مشاهده کرده اید به صورت مکتوب ارسال نمایید که حتما پیگیری می نماییم.
امام جمعه و دادستان عنبرآباد هم ضمن انتقاد از روند اجرایی بیمارستان عنبرآباد بعنوان تنها مرکز درمانی از توجه وزیر بهداشت در تکمیل این طرح قدردانی کردند.
دادستان عنبرآباد ضمن اشاره به کمبود پزشک متخصص و زنان در این شهرستان، تأمین زیرساخت های دسترسی خیلی از خانوارها در مناطق کوهستانی به خدمات درمانی خواهان شد.
به گزارش سلامت به نقل از ایسنا، امروز ۲۶ مردادماه وزیر بهداشت در محل فرودگاه جیرفت مورد استقبال مسؤلان محلی قرار گرفت و پس از آن با حضور در گلزار شهدای شهرستان عنبرآباد با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.


بازدید از زیرساخت ها و طرح های بهداشت و درمان کهنوج و جیرفت از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در جنوب کرمان است.
به گزارش سلامت به نقل از ایسنا، عدم اطلاع رسانی سفر وزیر بهداشت به جنوب کرمان توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با انتقاد خبرنگاران به همراه بود که تا کنون پاسخی داده نشده است.



288
5.0 / 5
1402/05/27
00:07:57
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
سلامت