چه میزان ورزش هفتگی برای کاهش وزن لازم است؟

چه میزان ورزش هفتگی برای کاهش وزن لازم است؟

سلامت: بگفته متخصصان، فعال بودن کلید سلامت بودن است و ورزش کردن به افراد کمک می نماید تا از خیلی از مشکلات سلامتی دور مانده و تناسب اندام خودرا نیز حفظ کنند.


به گزارش سلامت به نقل از ایسنا، سوالی که برای خیلی از افرادی که خواهان کاهش وزن خود هستند، ایجاد می شود این است که چه میزان فعالیت بدنی در هفته برای آنها مناسب است؟ کارشناسان اعلام نموده اند که هر هفته حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش متوسط ​​تا شدید برای افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند، نیاز است.
کارشناسان همین طور اظهار کرده اند که این میزان ورزش هفتگی بطور متوسط می تواند شامل مجموعا ۲۲ دقیقه ورزش سبک و ۴۵ دقیقه ورزش نسبتا سنگین در روز است.
افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند، می بایست بیشتر اوقات ورزش متوسط یا سنگین بکنند. با این وجود متخصصان و کارشناسان سلامت اعلام نموده اند که تا حالا نتوانسته اند میزان پیاده روی روزانه برای کاهش وزن را تعیین کنند.
باید توجه داشت که میزان و شدت ورزش و فعالیت بدنی برای هر فردی که خواهان کاهش وزن می باشد، می تواند بنابر شرایط جسمانی، میزان اضافه وزن و... متفاوت باشد که بدین منظور مشورت با یک متخصص در این حوزه مهمست.
بگفته مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، کاهش تنها پنج تا ۱۰ درصد از وزن می تواند فشار خون، قند خون و کلسترول خون را بهبود بخشد.
به گزارش مدیکال اکسپرس، همین طور پیاده روی نیز می تواند فوایدی برای سلامتی افراد داشته باشد. پیاده روی می تواند خطر چاقی، بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا و افسردگی را کم کند.




منبع:

1401/11/12
09:06:49
5.0 / 5
456
تگهای خبر: افسردگی , بیمار , بیماری , چاقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
سلامت