افزون بر ۱۲۰۰ سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

افزون بر ۱۲۰۰ سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

به گزارش سلامت ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: با ابتلای یک هزار و ۲۴۳ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۴۱ هزار و ۶۲۲ نفر رسید.


دکترسید محمد هاشمی شهری روزجمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در شبانه روز گذشته فوت ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشد.
وی با بیان اینکه هم اینک ۱۱۳ بیمار حاد تنفسی و ۲۷ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، از شهروندان درخواست نمود هنگام خروج از خانه با استفاده از ماسک و شستشوی دست ها اصول بهداشتی و آداب تنفسی را بخوبی رعایت نمایند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ضمن اشاره به شیوع سویه جدید کرونا اظهار داشت: بر خلاف تصور عمومی سویه اُمیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است و نباید فریب شمار پایین موارد بدحال بیماری را خورد.
وی اضافه کرد: هر چند طبق اطلاعات موجود قدرت بیماریی زایی این سویه کمتر است امّا قدرت سرایت بالای آن به اثبات رسیده و در صورت شیوع گسترده ویروس در جامعه خیلی از افراد و در راس آنان سالمندان، مادران آبستن و بیماران خاص احتیاج به بستری در بیمارستان ها پیدا می کنند و به صورت ناگهانی با حجم وسیعی از مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.
هاشمی شهری بیان نمود: کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.


منبع:

599
5.0 / 5
1400/11/16
12:55:12
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
سلامت