اورژانس در ایستگاه های جدید مترو استقرار می یابد

اورژانس در ایستگاه های جدید مترو استقرار می یابد

به گزارش سلامت رئیس مركز اورژانس تهران با اشاره به اینكه در ایستگاه های فعلی مكانی برای حضور تكنسین های اورژانس تعریف نشده، اظهار داشت: این ضعف در ایستگاه هایی كه در آینده به بهره برداری خواهد رسید، برطرف و تكنسین های اورژانس با امكانات كافی مستقر می شود.


پیمان صابریان روز سه شنبه در نشست خبری ۴۵ سالگی تاسیس اورژانس بیمارستانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره حضور کمرنگ تکنسین های اورژانس در داخل ایستگاه های مترو اظهار داشت: ایستگاه های قابل بهره برداری مترو قدیمی است و در آن زمان مکانی برای استقرار تکنسین های اورژانس تعریف نشد.
وی اضافه کرد: بدلیل تراکم بالای جمعیت و همینطور نبود مکان مناسب نمی توان تکنسین های اورژانس را در ایستگاه های فعلی مستقر کرد اما در ایستگاه هایی که در آینده به بهره برداری خواهد رسید این ضعف برطرف شده است.
رییس مرکز اورژانس تهران از طریق اندازی سیستم هات لاین در ایستگاه های مترو اطلاع داد و اظهار داشت: با راه اندازی این سیستم اگر فردی در ایستگاه های مترو احتیاج به خدمات درمانی باشد از راه اتاق فرمان بلافاصله با مرکز اطلاع رسانی اورژانس تماس گرفته می شود و با راه اندازی این سیستم جلوی مزاحمت های تلفنی گرفته شده است.
وی در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار داشت: در یکسال گذشته تا کنون شرایط متفاوتی نسبت به سال های گذشته داشتیم و از زمانی که گرفتار اپیدمی کرونا شدیم شرایط تمام جامعه تغییر نمود و با عنایت به این که خط مقدم مقابله با ویروس اورژانس است گرفتار تغییرات شدیم.
صابریان افزود: در شرایطی که بیشتر کارمندان به مرخصی و دورکاری رفتند تکنسین های اورژانس تهران همچون همیشه پای کار بودند و در شرایط کرونایی هم مشغول به خدمت بودند.
تماس های اورژانس تهران ۲ برابر شد
وی تصریح کرد: با عنایت به این که اورژانس فوریت های پزشکی است و ما سکته های قلبی، مغزی و تصادفات را همچنان داریم بیماری کرونا باری مضاعف شد و سبب شد که تعداد مأموریت ها و تماس ها افزایش پیدا کند و تعداد تماس ها به دو برابر ماکزیمم سال های گذشته رسید.
صابریان با اشاره به راه اندازی دیسپچ کرونایی در مرکز اورژانس تهران هم اظهار داشت: در این سیستم پزشکان، پرستاران و کارشناسان به طور میانگین به سوالات حدود ۲۵ هزار تماس در روز پاسخ داده شد و به شکلی مشاوره مجانی در مورد بیماران کرونایی به شهروندان عرضه شد و هم اکنون هم این طرح همچنان ادامه دارد.
وی درباره مأموریت تکنسین های اورژانس تهران هم اظهار داشت: روزانه حدود ۵ هزار مأموریت در سطح شهر انجام می شود که ۱۰ تا ۲۰ درصد این مأموریت ها مربوط به بیماران کرونایی است.
تقدیم ۲ شهید راه سلامت به کشور
رییس مرکز اورژانس تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشادت های تکنسین های این مرکز در این شرایط سخت اظهار داشت: تابحال ۲ نفر از تکنسین های اورژانس تهران در راه سلام شهید شدند و حدود ۲۵۰ نفر از تکنسین های خدوم هم درگیر این ویروس شدند.
وی با اشاره به سایر خدمات این مرکز در یک سال گذشته هم اظهار داشت: کد ۲۴۷ از سال ۹۵ آغاز به فعالیت کرد که روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر از این خدمات استفاده می نمایند و همینطور کد ۷۲۴ هم فعال داریم که در این کد هم روزانه ۱۵ تا ۲۰ نفر از خدمات این کد استفاده می نمایند که راه اندازی این کدها برای بیماران سکته های قلبی و مغری است و این طرح ها از عارضه دار شدن افراد بعد از سکته ها جلوگیری می کند.
صابریان به افزایش سطح رضایتمندی شهروندان از فعالیت تکنسین های اورژانس تهران هم اظهار داشت: هیچ سازمانی به سطح رضایتمندی این مرکز نرسیده و میزان سطح رضایتمندی شهروندان از خدمات اورژانس تهران به رقم بی سابقه ۸۴.۲۵ رسیده است.
۳۷ پد بالگرد در تهران داریم
وی درباره فعالیت اورژانس هوایی هم اظهار داشت: با کمک شهرداری ها حدود ۳۷ پد بالگرد در سطح شهر و شهرستان های استان داریم که روزانه یک یا دو پرواز انجام می دهیم و به طور میانگین در هر سورت پرواز هم ۲ تا ۳ مصدوم به مراکز درمانی منتقل می شوند.
به گفته صابریان، مرکز اورژانس تهران ۲ بالگرد دارد و تلاش می نماییم در این حوزه هم خویش را تقویت نماییم.
وی در بخش دیگری ازسخنانش اضافه کرد: ۲۳۰ دستگاه موتورلانس در سطح شهر تهران داریم که روزانه حدود یک هزار و ۳۰۰ مأموریت توسط این موتورلانس ها انجام می شود و با عنایت به ترافیک خیابان های تهران این موتورلانس ها کمک می نماید که عوامل اورژانس زودتر بر سربالین بیمار حاضر شوند.
به گفته صابریان، با راه اندازی این موتورلانس ها سرعت رسیدن عوامل اورژانس افزایش یافته و میانگین رسیدن عوامل اورژانس بیشتر از ۱۶ دقیقه نیست و همینطور روزانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ نوار قلب را متخصصین اورژانس تهران رصد میکنند.
مزاحمت های تلفنی کاهش یافت
وی درباره تعداد مزاحمت های تلفنی اظهار داشت: تعداد این مزاحمت ها نسبت به قبل کاهش پیدا کرده، پیش از این حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مزاحم تلفنی داشتیم که طی ۲۴ ساعت گذشته در بین ۱۶ هزار تماس ۴۸۳ مزاحمت تلفنی داشتیم.
صابریان در مورد آمادگی اورژانس تهران برای مقابله با کرونا در پاییز و زمستان هم اظهار داشت: برای فصل پیش رو آمادگی داریم و امیدواریم که مشکل خاصی نداشته باشیم.



منبع:

1399/07/19
20:51:15
5.0 / 5
901
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
سلامت